خبرگزاری کار ایران

ستاره‌های الدوحیل و پاختاکور علیه سرخابی

دشمنان سرشناس استقلال و پرسپولیس در اولین گام

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۹۵

استقلال و پرسپولیس دو تیم بزرگ و پرطرفدار فوتبال ایران روز سه‌شنبه و تقریبا به‌طور همزمان باید در اولین بازی مرحله گروهی به مصاف حریفانشان بروند.

به گزارش ایلنا، استقلال و پرسپولیس دو تیم بزرگ و پرطرفدار فوتبال ایران روز سه‌شنبه و تقریبا به‌طور همزمان باید در اولین بازی مرحله گروهی به مصاف حریفان‍‌‍‌شان بروند. استقلال در یک بازی سخت در قطر مهمان تیم الدوحیل است و پرسپولیس در تهران از پاختاکور ازبکستان میزبانی می‌کند. در اینجا نگاهی داریم به بهترین بازیکنان دو حریف سرخابی‌ها در اولین هفته لیگ قهرمانان 2019:

ستاره‌های حریف استقلال

استقلال در اولین بازی مرحله گروهی باید به مصاف تیم الدوحیل یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حال حاضر غرب آسیا برود. هدایت این تیم را روی فاریای 43 ساله و اهل کشور پرتغال به عهده دارد. او در سال‌های 2016  تا 2018 در منچستریونایتد و قبل از آن در تیم‌های رئال مادرید، چلسی، اینتر و پورتو دستیار ژوزه مورینیو بوده است.

مهدی بن عطیه

بی‌تردید یکی از مطرح‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان این دوره ، مهدی بن عطیه مدافع مراکشی است که از یوونتوس و از سری آ به الدوحیل پیوسته است. او در کنار چند سال حضور در یوونتوس و بایرن مونیخ سابقه بازی در تیم‌های آ اس رم، اودنیزه و مارسی را هم در کارنامه‌اش دارد. بن‌عطیه بی‌تردید بازیکن مهم و تاثیرگذار الدوحیل در این دوره از رقابت‌هاست.

شویا ناکاجیما

فوروارد و وینگر چپ 26 ساله ژاپنی در این فصل از رقابت‌ها از تیم پورتومیننزه پرتغال به الدوحیل پیوسته است. او البته جام ملت‌های آسیا در امارات را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در فصل گذشته و در 15 مسابقه‌ای که برای تیم پرتغالی انجام داد 5 گل زد و 6 پاس گل هم داد.

ادمیلسون جونیور

وینگر چپ 24 ساله و برزیلی، بلژیکی تیم الدوحیل با تجربه حضور یکساله در لیگ قطر و همچنین بازی در لیگ قهرمانان دوره گذشته به مسابقات آمده است. او در الدوحیل و در فصل گذشته یکی از مهره‌های کلیدی بود و به نظر می‌رسد امسال یکی از مهمترین بازیکنان تیمش باشد. او در لیگ قطر 2018-2019 و  در 13 بازی 3 گل زده و یک پاس گل هم داده است.

یوسف العربی

مهاجم سرشناس 32 ساله و مراکشی، فرانسوی الدوحیل خطرناکترین بازیکن در بخش تهاجمی این تیم است. او در این فصل و برای الدوحیل در 13 مسابقه در لیگ قطر 15 گل زده و آمار بسیار خوبی را به جای گذاشته است. او فصل گذشته در 19 بازی برای الدوحیل 24 گل زد و 4 پاس گل داد. اما او در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکردی خیره‌کننده داشت و در 9 مسابقه 9 گل به ثمر رساند ضمن اینکه سه پاس گل هم داد.

ستاره‌های حریف پرسپولیس

پرسپولیس در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان 2019 باید به مصاف پاختاکور یکی از سرشناس‌ترین تیم های کشور ازبکستان برود. پرسپولیس قبل از این یک بار و در لیگ قهرمانان 2003 به مصاف پاختاکور رفته که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود حریف ازبکستانی به پایان رسید. هدایت پاختاکور را شوتا آرولادزه مربی 46 ساله گرجستانی به عهده دارد. او در تیم‌های آژاکس، آلکمار و لوانته بازی کرده و سابقه مربیگری در تیم هایی چون قاسم پاشا و ترابوزان‌اسپور را دارد. آرولادزه از سال 2017 هدایت پاختاکور را به عهده گرفته است.

مارکو شیمیچ

مدافع 31 ساله و صربستانی، مونته نگرویی تیم پاختاکور در سال 2017 از تیم روستوف روسیه به تیم ازبکستانی پیوست. او سابقه بازی در تیم کایسری اسپور ترکیه را هم دارد. او با وجود تابعیت دوگانه اما بازی در تیم مونته نگرو را انتخاب کرده و 27 بازی و یک گل ملی را هم به نام خودش ثبت کرده است. او کاپیتان پاختاکور و از کلیدی‌ترین مهره‌های این تیم  است.

جلال‌الدین ماشاریپوف

فوروارد و وینگر چپ 25  ساله تیم پاختاکور امسال در دو بازی تیمش در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان دو گل به ثمر رسانده است. او در جام ملت‌های آسیا نیز یکی از بازیکنان تیم ملی ازبکستان بود و یک گل و یک پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. ماشاریپوف در سال 2017 از لوکوموتیو تاشکند به پاختاکور پیوست.

ایگور سرگیف

مهاجم 25 ساله تیم فوتبال پاختاکور سال 2018 از تیم الظفره امارات به کشورش بازگشت تا در تیم سابقش بازی کند. او سال قبل برای تیم الظفره و در بازی های مختلف کشور امارات 21 بازی انجام داد و 5 گل زد و 3 پاس گل هم داد. سرگیف در جام ملت‌های آسیا نیز همراه تیم ملی ازبکستان بود اما در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفت.

مارات بیکمایوف

مهاجم مرکزی 33 ساله ازبکستانی، روسی تیم پاختاکور یکی از مهره‌های کلیدی این تیم در بازی برابر پرسپولیس می‌تواند باشد. او در سال 2019 از لوکوموتیو تاشکند به پاختاکور پیوسته است و در دو بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان ‌آسیا برابر نیروهوایی عراق و النصر امارات دو گل برای پاختاکور به ثمر رساند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز