خبرگزاری کار ایران

23 مسافر احتمالی تیم ملی ایران برای جام ملت هاچه کسانی هستند؟/ خط خوردن قطعی چند ستاره!

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۶۷

تا ساعاتی دیگر 23 مسافر نهایی ایران برای جام ملت های اسیا انتخاب می شوند.

به گزارش ایلنا، تنها چند ساعت تا اعلام لیست نهایی و 23 نفره تیم ملی ایران برای جام ملت های آسیای سال 2019 باقی مانده است. کارلوس کی روش چند روز قبل لیست اولیه و 35 نفره خود را اعلام کرد و حالا از این لیست 12 نفر حذف می شوند و 23 بازیکن نهایی، دوشنبه به قطر می روند تا آخرین اردوی پیش از جام آغاز شود.

گمانه زنی ها درباره نفرات نهایی و همچنین خط خورده ها به اوج خود رسیده است. در ابتدا نگاهی به 35 بازیکن دعوت شده می اندازیم:

دروازه بانها:

1- علیرضا بیرانوند – پرسپولیس تهران

2- امیرعابدزاده – ماریتیمو پرتغال

3- محمدرشید مظاهری – ذوب آهن اصفهان

4- سید حسین حسینی – استقلال تهران

5- پیام نیازمند – سپاهان اصفهان

قطعا دو تا از خط خورده ها از این لیست خواهد بود. علیرضا بیرانوند جایگاه ثابت و غیر قابل دسترسی در حال حاضر دارد. امیر عابدزاده هم به واسطه حضورش در لیگ پرتغال، مورد توجه کارلوس کی روش است. به سه گزینه برای نفر سوم می رسیم. رقابت اصلی بین سید حسین حسینی و رشید مظاهری خواهد بود. برای جام جهانی مظاهری موفق شد گوی سبقت را برباید. او هنوز هم در ذوب آهن فیکس است اما حسینی بازی های کمی برای استقلال انجام داده است. احتمال می رود بازهم سرمربی تیم ملی نظرش روی رشید مظاهری باشد. در این بین به نظر می رسد پیام نیازمند که برای اولین بار دعوت شده کمترین شانس را برای همراهی تیم ملی در امارات داشته باشد.

مدافعان:

6- رامین رضائیان – الشحانیه قطر

7- وریا غفوری – استقلال تهران

8- صادق محرمی – دیناموزاگرب کرواسی

9- مرتضی پور علی گنجی – یوپن بلژیک

10- پژمان منتظری – استقلال تهران

11- محمدرضا خانزاده – الاهلی قطر

12- سید مجید حسینی – ترابوزان اسپور ترکیه

13- روزبه چشمی – استقلال تهران

14- محمدحسین کنعانی زادگان – ماشین سازی تبریز

15- احسان حاج صفی – تراکتورسازی تبریز

16- میلاد محمدی – احمد گروژنی روسیه

17- سعید آقایی – سپاهان اصفهان

از میان 12 مدافعی که در لیست حضور دارند به احتمال فراوان 8 نفر برگزیده خواهند شد و 4 نفر خط می خورند. جایگاه مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، احسان حاج صفی و میلاد محمدی مسجل است. محمدرضا خانزاده هم طبق معمول یکی از مسافران نهایی تیم ملی خواهد بود. برای دو جای باقی مانده رقابت اصلی در سمت راست خط دفاعی خواهد بود. رامین رضاییان که کی روش به او شدیدا اعتقاد دارد؛ وریا غفوری که برای جام جهانی جزو آخرین بازمانده ها بود؛ صادق محرمی که به تازگی جزو بازیکنان همیشگی اردوها شده و پژمان منتظری و محمدحسین کنعانی زادگان. وریا غفوری و رامین رضاییان در این بین شانس بیشتری دارند اما منتظری و کنعانی زادگان هم بدون شانس نیستند. چه بسا پژمان دچار ماجرای سید جلال شود و به خاطر سن بالایش از لیست نهایی محروم شود. از آن سو کنعانی زادگان هم بازیکن مورد علاقه کی روش است و ممکن است به جای هر یک از نفرات بالا به لیست اضافه شود. در این بین کمترین شانس برای صادق محرمی است که در تیمش هم جایگاه ثابتی ندارد.

هافبک ها

18- سعید عزت الهی – ردینگ انگلستان

19- امید ابراهیمی – الاهلی قطر

20- احمد نورالهی – پرسپولیس تهران

21- سامان قدوس – امیان فرانسه

22- اشگان دژاگه – تراکتورسازی تبریز

23- علی کریمی – استقلال تهران

24- وحید امیری – ترابوزان اسپور ترکیه

25- مسعود شجاعی – تراکتورسازی تبریز

26- احمد عبدالله زاده – نساجی قائمشهر

سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، وحید امیری و مسعود شجاعی تقریبا خیال راحتی بابت دعوت شدن به لیست نهایی دارند.  می توان حدس زد که یک یا دو نفر دیگر از بین نفرات باقی مانده در لیست نهایی سرمربی تیم ملی جای داشته باشند. احمد عبدالله زاده شانسی برای حضور در بین نفرات نهایی ندارد. رقابت اصلی بین علی کریمی، اشکان دژاگه و احمد نوراللهی خواهد بود. احتمال می رود از بین کریمی و نوراللهی یک نفر برگزیده شوند و دژاگه با توجه به تعدادنفراتی که از خط حمله برگزیده می شوند می تواند جزو مسافرین نهایی باشد اما شاید شانس او چندان زیاد نباشد.

مهاجم ها

27- مهدی طارمی – الغرافه قطر

28- علی قلی زاده – شارلوا بلژیک

29- علی علیپور – پرسپولیس تهران

30- علیرضا جهانبخش – برایتون انگلستان

31- مهدی ترابی – سایپا تهران

32- فرشاد احمدزاده - اسلاسک وروتسواف لهستان

33- سردار آزمون – روزبین کازان روسیه

34- کریم انصاری فرد – ناتینگهام فارست انگلستان

35- کاوه رضایی – کلوب بروژ بلژیک

در خط حمله به نظر می رسد 6 نفر انتخاب شوند. مهدی طارمی، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد محتمل ترین ترکیب مورد نظر برای این قسمت از زمین هستند. فرشاد احمدزاده بعید ترین گزینه ممکن خواهد بود و اصلا حضورش در بین 35 نفر هم بسیار تعجب آور بود. علی علیپور هم بعید است بتواند علی رغم درخشش در این چند هفته پایانی جزو نفرات نهایی لیست کی روش باشد. کاوه رضایی هم احتمالا مانند جام جهانی در ترافیک شدید نفرات هجومی جایی در لیست 23 نفره ندارد. مگر اینکه مشکل علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش حاد باشد و نتوانند خودشان را برسانند. در این صورت او نزدیک ترین نفر برای پیوستن به لیست نهایی خواهد بود.

لیست 23 نفره احتمالی:

دروازه بان ها:

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، محمد رشید مظاهری

مدافعین:

مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، روزبه چشمی، محمدرضا خانزاده، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، وریا غفوری، رامین رضاییان

هافبک ها:

امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، علی کریمی، سامان قدوس، وحید امیری، مسعود شجاعی

مهاجمین:

سردار آزمون، مهدی طارمی، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، مهدی ترابی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز