خبرگزاری کار ایران

آب پاکی روی دست فدراسیون‌ها؛ از ارز دولتی خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۲۳

فدراسیون‌های ورزشی در حالی باید تیم‌های خود را به مسابقات مهم خارج از کشور اعزام کنند که هزینه این اعزام‌ها با استفاده از ارز غیر دولتی و آزاد انجام می‌شود و همین مساله مشکلات مالی بسیاری را برای فدراسیون‌ها به وجود آورده است.

به گزارش ایلنا، ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع و دردسرهایی که برای ورزش کشور پیش آمده، می‌گوید: «تقاضای خود را ارائه و اهمیت مساله شرکت در رقابت‌های بین‌المللی را عنوان کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه ورزش از ارز دولتی استفاده کنیم و تیم‌های اصلی را پوشش بدهیم. با وجود بازگویی این اهمیت اما عنوان شده که ورزش جزو اولویت‌های تعیین شده برای تخصیص ارز دولتی نیست. 5 مکاتبه با بانک مرکزی، شخص رییس جمهوری و دفتر ریاست جمهوری داشته‌ایم و این اهمیت را به آنها گفته‌ایم. حتی در این باره تقاضای برگزاری نشست و جلسه را کرده‌ و گفته‌ایم که اگر ارز دولتی نباشد، بخش عمده‌ای از اعزام‌ها و فعالیت‌ها منتقی می‌شود.»

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های آسیایی 2018 از ارز دولتی استفاده شد یا خیر؟ ادامه می‌دهد: «برای این بازی‌ها از ارز دولتی استفاده شد. خوشبختانه بلیت‌ها قبل از گران شدن تهیه شده بود و در واقع استفاده از این پرواز‌ها در زمان گرانی بلیت‌ها صورت نگرفت.»

فرامرزیان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های پاراآسیایی هم از ارز دولتی استفاده می‌شود؟ می‌گوید: «برای این بازی‌ها هم تقاضای خود را داده‌ایم؛ البته دوستان در کمیته پارالمپیک هم قدری در این باره تاخیر داشتند. امیدوارم برای پاراآسیایی هم مشکلی وجود نداشته باشد.»

او درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها هم توضیحاتی می‌دهد: «با توجه به شرایط ورزش و برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، تا شهریور ماه سعی کردیم بودجه فدراسیون‌ها را بدون قید و شرط پرداخت کنیم اما از این پس فدراسیون‌ها باید گزارش خود را ارائه کنند. در واقع نخستین تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها منوط به ارائه گزارش عملکرد آنها خواهد بود.»

این موضوع یک پیغام برای اهالی ورزشی بیشتر ندارد؛ اینکه با توجه به این موضوع باید منتظر لغو پی در پی سفرهای ورزشی باشند و به احتمال زیاد فدراسیون‌ها از این به بعد مجبورند اولویت‌‌بندی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز