خبرگزاری کار ایران

حسن‌نژاد در نطق میان دستور:

سهام عدالت وبال گردن دولت و مردم شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۹۰

هیچ بهبودی در توزیع یارانه نقدی و پرداخت سهم دولت صورت نگرفته است. انتظار از دولت تدبیر و امید این است که تدبیری کند تا مردم بیش از این ناامید نشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رییس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای در نیویورک به عملکرد یک سال گذشته خود نگاهی داشته باشند و از حقوق حقه ملت کوتاه نیایند گفت: بورس و بازار سرمایه که دماسنج اقتصادی کشور است؛ به حال خود رها شده است بورس وضع خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسن‌نژاد در نشست علنی امروز ضمن تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به دلیل پخش گزارش مستند یک سال تجربه در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: سهام عدالتی که می‌توانست کمک حال مردم و دولت باشد، وبال گردن دولت و مردم شده است. هر چه سریعتر با آزادسازی سهام عدالت هم مردم به پول خود برسند، هم دولت به طلب خود از سهام عدالت دست پیدا کند.

وی ادامه داد: رییس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای در نیویورک به عملکرد یک سال گذشته خود نگاهی داشته باشند و از حقوق حقه ملت کوتاه نیایند. از دولت تدبیر و امید به خاط کنترل تورم و ثبات ارز تشکر می‌کنم اما متاسفانه در بخش های بسیاری اقدامی صورت نگرفته است.

حسن نژاد با بیان اینکه هرروز شاهد این هستیم که حجم بدهی ها بزرگتر می شوند گفت: در حالی که بانکها با افزایش سرمایه می توانستند کمک حال تولید ملی باشند، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همچنان در گیرودار بروکراسی باقی مانده است.

وی اظهار داشت: یارانه نقدی بدتر از گذشته در حال اجرا است و هیچ بهبودی در توزیع یارانه نقدی و پرداخت سهم دولت صورت نگرفته است. انتظار از دولت تدبیر و امید این است که تدبیری کند تا مردم بیش از این ناامید نشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با گلایه از تبصره ۲۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ ادامه داد: گلایه دارم هم از سازمان نظارت راهبردی و هم از کمیسیون برنامه و بودجهکه در همین مجلس قرار شد تغییری که در بودجه اتفاق افتاده و این پروژه های ۸۰ درصد و حذف پروژه هایی که اتفاق افتاده بود در قالب تبصره ۲۲ با پیشنهاد نمایندگان این ردیف های حذف شده جبران شود اما متاسفانه نه به پیشنهاد نمایندگان ارزشی داده شد و نه بودجه ای تخصیص داده شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص مسائل استانی و شهرستانی، با وجود اینکه با همت مدیران اجرایی کارهای زیادی انجام گرفته است، از مردم شریف مرند و جلفا تشکر می کنم که با حمایت های خود مشوق بوده اند ولی باز مشکلات زیادی باقی مانده است که باز باید بگویم واقعا از بردن نام دریاچه ارومیه خجالت می کشم. از بس گفتیم و کاری نشد، شدیم چوپان دروغگو وبه قول معروف گل کم بود به سبزه نیز آراسته شد.

حسن نژاد گفت: آذربایجان خیلی پیشرفت کرده بود با خشکاندن دریاچه ارومیه این لطف دولت در حق مردم آذربایجان تکمیل شد. در خصوص انتقال آب ارس هیچ اقدامی صورت نگرفته است علی رغم وعده های وزیر اتفاقاتی که می افتد، قول می دهند، کلنگ زنی می کنند ولی متاسفانه در ۵،۶ کیلومتری رود ارس روستاهای ما با تانکر آبرسانی می شوند. راههای شهرستان های مرند و جلفا علی رغم وعده های وزیر که حضور داشته اند و قول تخصیص دادند، هنوز جاده مرگ است.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان که تبدیل شده است به وزارت پرسپولیس و استقلال عملا در استان آذربایجان شرقی تعطیل است و حتی به دلیل کم کاری مدیرکل پول‌ها وردیفهای اختصاص داده شده، برگشت می‌خورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت نابسامان محیط زیست در استان ما که عملا هم محیط ایست شده، نمی گذارند کاری انجام دهیم و نه بهبودی در وضع محیط زیست استان اتفاق می‌افتد. تا صنعتی یا کاری و حتی شهرک صنعتی می خواهد انجام گیرد محیط زیست مخالفت می کند اما هر روز می بینیم وضع حیات وحش و محیط زیست استان هر روز وخیم‌تر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز