خبرگزاری کار ایران

دفاع تمام قد امیر عابدینی از کی‌روش:

یک نفر در خانه ما واقعا مشغول کار کردن است/جوان‌های تیم ملی کی‌روش را دوست دارند

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۰۱۷

عضو مجمع فدراسیون فوتبال کشورمان معتقد است علی کفاشیان آدم سالمی است و به کارنامه او در فوتبال ایران نمره قبولی می دهد اما اگر شخصی مثل دادکان کاندید ریاست فدراسیون فوتبال شود به دادکان رای خواهد داد.

گفت و گوی امیر عابدینی با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

*عملکرد علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال را چطور ارزیابی می کنید؟

بهتر است راجع به کارنامه صحبت کنیم. من کارنامه کفاشیان را با وجود همه مشکلات و تهمت ها و فشاری که آوردند تا او را متهم کنند و بر علیه اش بد بگویند؛ خوب می بینم. هر کسی منافعش تامین نشد در مورد کل فوتبال بد گفت. شما می بینید که در کل فوتبال دنیا چه اتفاقاتی می افتد.

*منظورتان رسوایی های فیفا است؟

بله، دقیقا همین است. در صدر فیفا آلودگی ها را می بینیم. بن همام قطری که تا کجا پیش می رود و او را کنار می گذارند. من کفاشیان را آدم سالمی می بینم و باید به سلامت او احترام گذاشت. در بحث کارنامه او هم باید بگویم که ما حضور موفقی در afc داشتیم و با تمام باندبازی هایی که هست بدون هزینه و لابی 12 تا کرسی در afc داریم. در بخش بانوان هم با تمام محدودیت ها چه رشدی داشته ایم. در فوتبال بزرگسالان هم در جام جهانی حضور خوبی داشتیم و در تیم های پایه هم رشد خوبی داشته ایم. همه اینها یک آدم صبور می خواهد.

*و البته یک آدم خوش خنده؟

همه به خنده کفاشیان ایراد می گیرند و من هم ایراد می گیرم اما در بخش صنعت ما هزاران میلیارد در سال هزینه می کنیم و فقط یک نشریه تخصصی داریم اما در فوتبال سالی 600 تا 700 میلیارد تومان هزینه می کنیم و 18 تا نشریه داریم به اضافه سایت ها و وبلاگ ها و بزرگان فوتبال هم که همه سایت و وبلاگ و اینستاگرام دارند و در فضای مجازی با مردم در ارتباط هستند. مردم نظارت عالیه به فوتبال دارند و آن را به خوبی تحلیل می کنند. فوتبال مستقیم زیر نظر قضاوت مردم و اصحاب قلم و رسانه است و در این فضا کار سخت است. این کار سخت و طاقت فرسا که مخاطبان میلیونی دارد آدم صبور می خواهد که کفاشیان از عهده آن برآمده است. جمعیتی که زیر پوشش سازمان لیگ است باید برنامه ریزی خوبی برای آن شود. مهم این است که برنامه داشته باشید و ممکن است که در این راه عده ای هم ضربه بخورند اما از بی برنامگی بهتر است. بعضی از دعواها هم در فضای فوتبال هست که اصالت ورزش را زیر سوال می برد. به هر حال همه باید حرفشان را بزنند و تقابل اندیشه هم باشد و البته ذات فوتبال  رقابت است و در رقابت دعوا و نقد هم وجود دارد اما نباید اصالت ورزش زیر سوال برود.

*در مجموع به کفاشیان چه نمره ای می دهید؟

من به کفاشیان نمره خوبی می دهم اما ممکن است کسی مثل دادکان که از جنس فوتبال است و سابقه مدیریتی دارد و در دانشگاه هم خوب کار کرده جلو بیاید و در آن صورت به دادکان رای می دهم.

*عده ای معتقدند دعواهای موجود در فدراسیون فوتبال هم به خاطر انتخابات است. این فرضیه را قبول دارید؟

نه، قبول ندارم چون خیلی وقت است که این دعواها شروع شده است. دعوا بین اسدی و کی روش است و این دعوا ربطی به انتخابات ندارد.

*این دعواها به تیم ملی ضربه نمی زند؟

سوال من این است چرا کی روش هر موقع می خواهیم وارد مسابقات شویم دعوا را شروع می کند؟ چون می داند که طرف کوتاه می آید. کی روش یک آدم سیاست مدار و حرفه ای است و این مسائل را خوب می داند. ما کی روش را دوست داریم و به خاطر حرفه ای بودن و کاربلدی اش آمده اما از او خواهش می کنم با نمایندگان مردم ما با محبت صحبت کند. او باید تعامل داشته باشد و حرف مسولان را گوش کند و زمانی دعوا کند که تیم ملی بازی ندارد. چون بازیکنان آرامش می خواهند.

*بعد از پیروزی مقابل ترکمنستان عده ای از کارشناسان در تلویزیون از کی روش انتقاد کردند. چرا بعد از پیروزی هم به سرمربی تیم ملی حمله می شود؟

آنها باید نظر کارشناسی بدهند. با کار هنرمندانه ای که با پیشنهاد باشگاهها و شجاعت سازمان لیگ شکل گرفت لیگ ما جوان شد بستر خوبی برای کی روش مهیا شد و کی روش هم به آن احترام گذاشت. او از کل پتانسیل فوتبال ایران استفاده می کند. من گاهی ایراد می گرفتم که لژیونرهایی که می آوری کجا بازی کرده اند یا اینکه تا آنها بخواهند با فرهنگ ما هماهنگ شوند زمان گذشته است یا اینکه لژیونرهایی که می آوری را چرا روی نیمکت می گذاری؟ امروز این انتقادات را ندارم چون کی روش از جوانها خوب استفاده می کند و به آنها بها می دهد و جوانها هم دوستش دارند. اینها معنی دارد یعنی اینکه یک نفر در خانه ما آمده و دارد کار می کند و نباید به او بتازیم. باید با سند و دلیل حرف کارشناسی بزنیم. ما در بازی با ترکمنستان 9 موقعیت گل داشتیم و 3 گل هم زدیم و این یعنی اینکه تیم بابرنامه و خوب بازی کرده و زمانی که نیاز به دفاع بوده هم خوب دفاع کرده است. همه می گفتند ما دفاع وسط نداریم و دیدیم که کی روش با جوانها چطور دفاع وسط ما را جمع کرد. ما باید به کار خوب او بها بدهیم و کارهای خوبش را بگوییم تا اگر روزی اشتباه کرد هم بتوانیم در مورد اشتباهش حرف بزنیم.

*علی کفاشیان گفته بهتر از من کسی برای هدایت فوتبال نیست. به نظر شما شوخی نکرده؟

کفاشیان از این شوخی ها می کند. البته در شرایط موجود کسی بهتر از او در میدان نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز