خبرگزاری کار ایران

واگذاری سرخابی‌ها تکلیف ماست؛

سبحانی: هدایتی از مزایده کنار نکشیده است/ کار غیرقانونی نکردیم که نگران باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۵۷

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس مطابق قانون است، تاکید کرد حسین هدایتی از مزایده چهارم انصراف نداده است.

سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در مزایده چهارم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا دوشنبه 28 اردیبهشت ادامه دارد. با پایان مهلت نام‌نویسی، مزایده بعدی سه‌شنبه 29 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجید احتشام‌زاده، ملی‌پوش پیشین تنیس‌روی‌میز هم برای شرکت در مزایده چهارم نام‌نویسی کرده است؟ توضیح داد: با افراد زیادی درباره حضور در مزایده چهارم واگذاری استقلال و پرسپولیس مذاکره شده اما سازمان خصوصی‌سازی از افشای نام آن‌ها معذور است. رسانه‌ها باید تا زمان برگزاری مزایده صبر کنند. حدس می‌زنیم مزایده چهارم  شرایط کمی و کیفی مطلوب‌تری نسبت به مزایده‌های پیشین داشته باشد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره طرح دو فوریتی مجلس برای توقف مزایده سرخابی‌ها گفت:‌ ما کار خلافی نکردیم که نگران چیزی باشیم. شما شاهد بودید مزایده سوم با حضور بیش از 50 خبرنگار و در شفافیت کامل برگزار شد. نمایندگان محترم مجلس حق دارند درباره این موضوع اظهار نظر کنند و این وظیفه آ‌ن‌هاست اما طرح واگذاری استقلال و پرسپولیس در خانه ملت تصویب شد و ما به دنبال برگزاری آن به بهترین شکل ممکن هستیم.

سبحانی ادامه داد: خصوصی‌سازی مصوبه‌ای قانونی است که با استناد به اصل 44 قانون اساسی شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند. البته در این میان چند استثنا هم وجود دارد. برای نمونه موسسات مالی و اعتباری حکومتی شامل این اصل نمی‌شوند؛ مانند بانک ملی که موسسه‌ای حکومتی است اما بسیاری از بانک‌ها به بخش‌ خصوصی واگذار می‌شوند.ضمن اینکه من همیشه گفتم،بازهم تاکید می‌کنم خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تکلیف قانونی ماست و چیزی مغایر با قانون در این واگذاری وجود ندارد.

وی درباره ادعای امیر عابدینی مبنی بر انصراف حسین هدایتی از شرکت در مزایده چهارم توضیح داد: من هم گفت‌وگوی آقای عابدینی را خواندم، هم مصاحبه جناب هدایتی را و با احترام به آقای عابدینی باید بگویم استنباطم از حرف‌های هدایتی، انصراف از حضور در مزایده نبود. ضمن این‌که تاکنون شرکت‌های استیل‌آذین و بهنام‌پیشرو،خریداران پرسپولیس سپرده شرکت در مزایده را پس نگرفته‌اند و برداشت ما هم این است که آن‌ها منصرف نشده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز