خبرگزاری کار ایران

با صدا و سیما دعوا نداریم؛

عابدینی: دلال های فیفا ایران را بازنده می کردند/برنامه لیگ با تیم ملی هماهنگ است

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۰۱۴

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ معتقد است که عده ای دلال فیفا را اداره می کردند و به همین دلیل همیشه باشگاه های ایرانی در پرونده های فیفا از پیش بازنده بوده اند.

گفت و گوی امیر عابدینی با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

*لیگ برتر در فصل جدید را چطور پیش بینی می کنید؟

ما برای فصل جدید برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای کرده ایم و خوشحالم که تکلیف لیگ یک هم روشن شد، هر چند که معتقدم 2-3 تیم نمی توانند حضور موفقی در لیگ یک داشته باشند اما لیگ یک در یک گروه و با حضور 20 یا حداقل 18 تیم برگزار می شود که خیلی خوب است. برنامه ریزی ما برای فصل جدید کاملا با تیم ملی بزرگسالان و امید منطبق است و به هیچ عنوان مشکلی برای تیم های ملی ما پیش نمی آید و باشگاه ها می توانند طبق برنامه سازمان لیگ برنامه های خودشان را هماهنگ کنند. ما همه تجربیاتی که در سال های قبل داشتیم را برای برنامه ریزی در فصل جدید استفاده کردیم تا بهترین برنامه ممکن را داشته باشیم و امسال لیگ را با یک شکل و شمایل جدید برگزار کنیم.

*یعنی هیچ مشکلی برای لیگ جدید ندارید؟

فقط دو نکته است؛ یکی بحث حق پخش تلوزیونی مسابقات است که دوستان ما جلسات متعددی داشته اند تا این مشکل حل شود و یکی هم بحث مسائل با اسپانسر میدانی است که امیدوارم آن هم حل شود. یک مطلبی هم که خیلی سریع حل خواهد شد بحث راه آهن و پیکان است که امیدوارم استیناف هر چه زودتر تکلیف آنها را روشن کند تا بهانه ای دست تیم ها نباشد.

*چرا تلویزیون حق فوتبال را نمی دهد و هر سال سر این موضوع بحث است؟

چون این مسئله برای تلویزیون رویه نشده و قانونمند نشده است و تلویزیون به ما می گوید که به من نیاز دارید و اگر ما نباشیم تبلیغات میدانی شما شکل نمی گیرد. ما هم بر اساس قوانین و موازین فیفا عمل می کنیم که حق پخش یکی از همین قوانین فیفا است گر چه فیفا نشان داد که یک سری دلال مدیر آن هستند و تازه معلوم شد چرا این همه پرونده که برای ما در فیفا مفتوح می شد ما از پیش بازنده بودیم چون یک سری دلال در فیفا هستند که با بازیکنان می بندند و ما از پیش بازنده هستیم. به هر حال یک سری دلال مدیران فیفا بودند و همه کار می کردند و حتی میزبانی جام جهانی را هم فروختند. البته ما عضو فیفا هستیم و یک سری قوانین در فیفا هست و هر چند که یک سری آدم فاسد فیفا را اداره می کنند اما این قوانین را قبول کرده ایم و حق پخش هم بر اساس همین قوانین و مقررات است که باید به آن پایبند باشیم و باید حق پخش وجود داشته باشد. من 4 کشور آسیایی را دیدم که از حق پخش تلویزیونی 40 درصد هزینه فوتبال شان را تامین می کند و چطور می شود که برای ایران چنین اتفاقی نمی افتد؟ ما با صدا و سیما دعوا نداریم بلکه درخواست داریم و امیدواریم آنها هم یک رقم منطقی را در نظر بگیرند تا فوتبال متضرر نشود. کل فوتبال ما 315 میلیارد تومان هزینه دارد که در بودجه مملکت اصلا رقمی نیست. ما در رنکینگ فوتبال دنیا، تیم 38 جهان و اول آسیا هستیم اما هندوستان که تیم 150 دنیا است و فوتبالش تازه حرفه ای شده بودجه فوتبال شان بیشتر از ما است.

*اگر صدا و سیما باز هم حق واقعی فوتبال را ندهد باز هم راه ندادن دوربین ها به ورزشگاه ها چاره کار است؟

نه، من اعتقاد دارم که این راه درستی نیست و باید تعامل کنیم. خوشبختانه الان مسئولان صدا و سیما اعلام آمادگی کرده اند که صحبت کنیم و این مسائل را به نوعی حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز