خبرگزاری کار ایران

بهمن فروتن در گفت و گو با ایلنا:

فرانسه بستر مناسبی برای ترساندن جهان از داعش بود

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۴۴

کارشناس فوتبال کشور با غم انگیز توصیف کردن بمب گذاری در فرانسه، هدف از چنین اقدامات تروریستی را اسلام هراسی در قلب اروپا و ترس از داعش عنوان کرد.

بهمن فروتن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حادثه بمب گذاری شب گذشته در حاشیه ورزشگاه سنت دنیس پاریس خاطرنشان کرد: عوامل این اقدام تروریستی از بمب گذاری 2 هدف را دنبال می کردند؛ اول اینکه این مسابقه مورد توجه تعداد زیادی از علاقمندان فوتبال قرار داشت و همه نگاه ها به این بازی دوخته شده بود و نکته دوم اینکه فرانسه و آلمان جزو قدرت‌های تعیین‌کننده در ریاست اروپای متحد محسوب می‌شوند و چندان هم به بحث تروریسم اهمیتی نمی‌دادند.

وی تروریسم را ناشی از سیاست "خودسازگردان" عنوان کرد و افزود: تروریسم از کره ماه نیامده و ساخته سیاستی است که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت. تا پیش از آن وجود ارتش سرخ و موشک‌های کروز  برای اروپا تهدیدی دائمی محسوب می‌شد اما بعد از تجزیه شدن شوروی سابق و پیدایش نظم جدید جهانی دیگر به حضور مستقیم آمریکا و ناتو در اروپا الزامی وجود نداشت. بنابراین حالا باید ترس و نگرانی تازه‌ای بوجود می‌آمد تا با شکل‌گیری اتحادیه اروپا باز هم اروپایی‌ها مجبور باشند از آمریکا کمک بگیرند.

فروتن اضافه کرد: ترس از اسلام و تروریست جلوه دادن مسلمانان و پیدایش افراطی‌گرایانی  چون داعش در راستای همان نگرش"اتوپویزیس" یا همان سیاست خودسازگردان بوجود آمد که اهداف عمیق و خاصی را در سراسر دنیا و حالا در قلب اروپا دنبال می‌کرد.

کارشناس فوتبال کشور با تاکید بر اینکه به راحتی می توان پی برد که تروریسم از چه ناحیه‌ای حمایت می‌شود، گفت: تروریسم خرج دارد و خرج تروریسم به اندازه ضد تروریسم است و سیاست حمایت از بشریت به راحتی می تواند بگوید سرمایه‌های ایجاد تروریسم از کجا می‌آید.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا اینبار یک مسابقه فوتبال و آن هم در قلب اروپا هدف اهداف تروریستی قرار گرفته گفت: به نظر می رسد سیستم های امنیتی آلمانی ها قوی تر از فرانسوی ها بوده ضمن اینکه فرانسوی ها سابقه مبارزه و تضاد و نارضایتی مسلمانان را بیشتر از آلمانی‌ها دارند و مسلمانانی که در فرانسه زندگی می‌کنند بستر مناسبی برای ترساندن جهانیان از  داعش است.

فروتن گفت: آمریکایی ها گفته اند جنگ با داعش 10 سال طول می کشد و البته جنگ در خاورمیانه به این زودی‌ها مردم این منطقه را رها نخواهد کرد. ضمن اینکه اروپای متحد خطری جدی برای آمریکاست. بنابراین شرایط می‌طلبد تا با اینگونه هراس افکنی ها به طور دائم مردم اروپا در تهدید و نگرانی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز