خبرگزاری کار ایران

وزارتخانه نیاز به ساختارسازی دارد؛

فروتن: حرکت وزارت‌‌‌ورزش کند است/ گودرزی نتوانسته حتی فساد در ورزش را روی پل ببرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۷۲۰

کارشناس ورزش کشورمان گفت: وزارت‌ورزش یک وزارتخانه تازه تاسیس است و نیاز به ساختارسازی دارد.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: وزارت‌ورزش یک وزارتخانه جدید است و سابقه آن فکر نمی‌کنم به 4-5 سال برسد در حالیکه وزارتخانه‌هایی مثل نفت، راه و آموزش و پرورش قدیمی هستند که ساختار آنها مشخص است و پرسابقه هستند و هر وزیری که بیاید می‌تواند براساس ساختارهای معین و مشخص کار کند.

وی افزود: وزارت ورزش در وهله اول احتیاج به ساختارسازی دارد یعنی عباسی وزیر قبلی و گودرزی وزیر فعلی باید می آمدند و یک وزارتخانه ای را می ساختند تا دارای ساختار شود که در داخل یک سیستم معین و مشخص عملکرد درستی داشته باشد.

وی ادامه داد: خود ورزش در کشورهای رو به رشد و در حال توسعه یک بحث بسیار خاص است یعنی کمترین بودجه و توجه به این ورزش می شود و بیشترین فساد را هم در خودش جا داده است. فسادی که در ورزش هست در هیچ کدام از مناسبات اجتماعی دیگر وجود ندارد چون کمترین توجه به آن شده است و کمترین بودجه را در اختیار آن گذاشته اند و بودجه کم هم احتیاج به کنترل و محافظت ندارد.

کارشناس ورزش کشورمان اظهار داشت: در کشورهای در حال توسعه هر جا که کم بیاید از بودجه ورزش کم می کنند بنابراین به نظر من خیلی بی معرفتی است که عباسی و گودرزی را با همان متر و معیاری که برای وزیران دیگر داریم؛ بسنجیم.

وی افزود: در مجموع گودرزی در این مدت یک کارهایی کرده اما آن چیزی که مشخصه این وزارتخانه است مشخصه دولت‌روحانی هم هست و آن کند بودن است و کمک نگرفتن از همه نیروهای جامعه است. دولت‌روحانی 2 تا مشخصه دارد که اول کند بودن و دوم کمک نگرفتن از همه نیروهای جامعه است تا یکسری نیروها هرز بروند و مردم صبر و حوصله‌شان را از دست بدهند. وقتی آدم کندی را می‌بیند و برای تسریع در کارها کمکی هم گرفته نمی‌شود و در عین حال باید ساختارهای نو هم ساخته شود به این نتیجه می‌رسید ورزش در آخر مناسبات اجتماعی قرار گرفته است.

فروتن در پایان گفت: به نظرم هر کسی می‌خواهد به عنوان وزیر در هر دولتی کار کند اولویت اول او باید از بین بردن فساد باشد. با وجود فساد به هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌شود نمره قبولی داد. در ورزش ما همچنان فساد هست و بدون‌شک و شبهه می‌گویم که فساد هست. برای مبارزه با فساد در ورزش یک کارهایی شده اما این کارها کارآمد نیستند و تمام آن نیروهایی که فساد را در ورزش به وجود آورده‌اند همه آنها سرکار هستند و فعال هم هستند پس بنابراین در عین حال که من می‌گویم وزارت‌ورزش خیلی کند حرکت می‌کند و در عین حال که ساختارسازی می‌شود اما نمی‌بینیم این وزارتخانه نیرو و توانش آنقدر زیاد شود که بتواند فساد در ورزش را پشتش را به زمین بمالد. هر چند که گودرزی کشتی‌گیر خوبی بوده اما هنوز نتوانسته حتی فساد در ورزش را روی پل ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز