خبرگزاری کار ایران

باقری نباید مسائل را رسانه‌ای کند؛

فروتن: دل و روده پرسپولیس را بیرون ریخته‌‌اند/ طرح‌های «من‌درآوردی» را نمی‌پذیرم/ حق عضویت بگیرند، نه پول دستی!

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: باشگاه‌های آلمانی از هواداران حق عضویت می‌گیرند اما هرگز نمی‌گویند طرفداران به حساب‌ باشگاه پول بریزند.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در همه باشگاه‌های آلمان از دسته 13 تا بایرن‌مونیخ عضو دارند و حق عضویت می‌گیرند و تماشاگر، اسپانسر و حق‌عضویت اعضا عمده درآمد باشگاه‌ها است.

وی افزود: هم باشگاه دسته‌سیزدهمی آلمان حق عضویت می‌گیرد و هم بایرن‌مونیخ و تفاوت فقط در بهای حق‌عضویت آنها است. خودم سالی 90 یورو به یک باشگاه دسته‌دهمی آلمان حق عضویت می‌دهم تا به آنها کمک شود. این کار هیچ عیبی ندارد و عیب کار اینجاست که بگویند هوادار به حساب باشگاه پول بریزد، در صورتی که باشگاه باید کارت عضویت به هوادار بدهد و مثلا ماهی 10 هزار تومان حق عضویت بگیرند و در قبال آن یکسری خدمات به هوادار بدهند و به این شکل هیچ ایرادی ندارد.

فروتن همچنین متذکر شد:‌ می‌گویند پرسپولیس و استقلال هوادار میلیونی دارند و می‌توانند هزینه باشگاه را از حق عضویت اعضا در بیاورند اما اینکه آنجا بنشینند و بگویند پول به حساب باشگاه بریزید بدترین شکل ممکن است.

وی درباره اعتراض بازیکنان پرسپولیس به روش پیشنهادی طاهری برای حل مشکلات‌مالی باشگاه اظهار داشت: گرفتن پول از هواداران به شکل حق عضویت کاملا حرفه‌ای است و همه جای دنیا مرسوم است اما به این شکل که مدیران پرسپولیس اعلام کرده‌اند زشت‌ترین حالت ممکن است و بازیکنان حق دارند به آنها برخورده است.

این مربی فوتبال درباره درگیری لفظی باقری و طاهری در رسانه‌ها اظهار داشت: مساله این است در باشگاه‌های ایران هر کسی هر کاری دلش بخواهد انجام می‌دهد. من هم طرح من‌درآوردی طاهری را نمی‌پذیرم و هم مصاحبه‌های باقری را؛ البته از طاهری توقعی ندارم چون این‌ کاره نبوده و وارد فوتبال شده اما از باقری توقع دارم چون باقری یک فوتبالی حرفه‌ای است و مسائل درون‌باشگاهی را نباید بیرون از باشگاه در رسانه‌ها اعلام کند.

فروتن در پایان گفت: پرسپولیس تیم قدرتمندی خواهد شد، اگر روند مدیریتی باشگاه تغییر کند. این باشگاه مثل آدمی است که چاقوخورده و دل و روده‌اش بیرون ریخته و چنین آدمی را فقط باید روی تخت بیمارستان بستری کرد. کسی هم توقعی از این آدم ندارد چون چنین آدمی کاری از پیش نمی‌برد.

کد خبر : ۳۰۱۹۰۹