خبرگزاری کار ایران

سال بدی برای استقلال می‌بینم؛

فروتن: نباید در استقلال و پرسپولیس دنبال خرس‌ قطبی بگردیم/ سرخابی‌ها نه ابهت‌ دارند، نه پشتوانه!

مشاور سابق باشگاه‌استقلال گفت: شرایط استقلال برای فصل بعد را بسیار بد می‌بینم ولی اهل سیاه‌نمایی نیستم.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شرایط استقلال را برای فصل جدید بسیار بد می‌بینم. اینطوری نیست که بگوییم بهمن فروتن سیاه‌نمایی می‌کند چون اگر بایرن‌مونیخ هم شرایط استقلال را داشته باشد من می‌گویم شرایط بایرن را بد می‌بینم.

وی افزود: باشگاه‌استقلال هر سال بدهی بار می‌آورد و این فصل منبع درآمدش کجاست؟ آیا مسئول امور مالی استقلال برآورد هزینه کرده یا نه؟

این مربی فوتبال متذکر شد: این‌طور که مشخص است مثل هر سال هیچ برآوردی نشده است. ما باید بدانیم برآورد هزینه با بازیکنانی که مانده‌اند و بازیکنانی که می‌آیند چقدر است و این هزینه از کجا تامین می‌شود.

وی در ادامه گفت: امسال هم مثل هر سال، منبع درآمد واقعی برای پرداخت‌ها وجود ندارد و امضاهای امسال هم مثل سال‌های قبل بدون‌پشتوانه است. وقتی امضای مسئولان باشگاه بدون‌ پشتوانه باشد، طبیعتا امضای بازیکنان هم بدون پشتوانه خواهد بود و مثل هر سال باز نارضایتی به وجود می‌آید و این نارضایتی موجب عدم نتیجه‌گیری خواهد شد و در نهایت منجر به این می‌شود که کادر فنی ضعیف کار کرده است.

مشاور سابق باشگاه‌استقلال اظهار داشت: بدون‌تردید استقلال و پرسپولیس بزرگ‌ترین تیم‌های ایران هستند ولی چون هر ساله بدون پشتوانه‌مالی بوده‌اند این 2 قطب فوتبال کشور ما در اثر حرارت بالا، یخ‌های آنها دائما آب شده و دیگر در این 2 منطقه نمی‌شود دنبال خرس‌های قطبی گشت، یعنی دیگر از ابهت آنها خبری نیست و چیزی نمی‌بینیم.

وی افزود: مساله این است که پرویز مظلومی مدیر خوبی است و مجید صالح هم مربی خوبی است و فکر می‌کنم در شرایط عادی استقلال با این آدم‌ها بتواند در لیگ گرد و خاک کند اما وقتی شرایط مهیا نیست کاری نمی‌شود کرد. آنطور که از قرائن پیداست تیم‌های دیگر لیگ هم دچار همین معضلات هستند و تنها باشگاه‌هایی که آینده درخشانی در این فصل خواهند داشت سپاهان و ذوب‌آهن هستند که دست نخورده باقی مانده‌اند.

فروتن در پایان گفت: متاسفم برای فوتبال‌ایران که نفت‌تهران تا این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا بالا آمده اما قدرتش 50 درصد نسبت به فصل گذشته کم شده؛ درست مثل ذوب‌آهن دوران ابراهیم‌زاده که تا فینال‌آسیا پیش رفت اما به مشکل خورد و تا مرز سقوط به لیگ‌یک هم پیش رفت.

کد خبر : ۲۸۷۴۱۰