خبرگزاری کار ایران

یکبار دیگر جدال سرخابی‌ها را ببینید؛

فروتن: دربی 76 بهترین صفر-صفر تاریخ دربی‌های پایتخت بود

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۷۳

هنوز نمی‌توانم جمله عجیب همكار خوبم مجید جلالی كه این بازی را «توپ‌بازی» توصیف كرده را درك كنم. اصلا نمی‌دانم كارشناسان فوتبال ما در جریان دربی پایتخت چه دیده‌اند كه از روند آن انتقاد می‌كنند.

کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از رفتار برخی کارشناسان در قبال دربی هفتاد و ششم پایتخت تاکید کرد که بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس یکی از بهترین صفر – صفرهای تاریخ دربی‌های ایران بود.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از رفتار برخی کارشناسان در رابطه با داربی هفتاد و ششم اظهار کرد: نمی‌دانم چه قصه‌ای‌ است در فوتبال ما كه حتما یك بازی باید پرگل از آب دربیاید تا لقب یك بازی خوب و با كیفیت را به آن بدهند. خیلی جالب است که از زمان به صدا درآمدن سوت پایان دربی ریز و درشت جامعه فوتبال از كارشناس و مربی تا مدیر و بازیكن علیه آن مواضعی تند گرفتند و آن را یك بازی بی‌خاصیت و بی‌روح خواندند و سعی در تخطئه آن داشتند.

وی افزود: خواه، ناخواه این دربی پایتخت ماست؛ ال‌كلاسیكوی فوتبال ایران. دیداری كه بعید است دو تیمی غیر از پرسپولیس و استقلال با این حجم فشار، توان حضور در آن را داشته باشند. متعجبم از نظرات كارشناسانی كه آنها را پس از این دیدار خواندم. هنوز نمی‌توانم جمله عجیب همكار خوبم مجید جلالی كه این بازی را «توپ‌بازی» توصیف كرده را درك كنم. اصلا نمی‌دانم كارشناسان فوتبال ما در جریان دربی پایتخت چه دیده‌اند كه از روند آن انتقاد می‌كنند.

کارشناس فوتبال کشور با انتقاد دوباره از منتقدان بازی دربی خاطرنشان کرد: همه من را فردی منتقد و سخت‌گیر می‌شناسید ولی سرعت بازی سرخابی‌ها در طول 90 دقیقه بی‌سابقه و بی‌نظیر بود. من شبیه این بازی را هیچوقت ندیده بودم. این بازی اتفاقا یک فوتبال با کیفیت بود که حساب و کتاب آن را با ماشین حساب مدرن فوتبال انجام داده بودند. این حتی یك بازی بود كه فرهنگ و اخلاق در آن را هم با خطی درشت نوشته بودند.

وی تصریح کرد: من ندیدم تنفری در رفتار و برخوردهای بازیكنان باشد. ما در این بازی دو سیستم دفاعی با عملكردی 100 درصدی دیدیم و جریان هجومی هر دو تیم هم همه توانش بر گلزنی در این دیدار بود. تجربه نشان داده در اینچنین بازی‌هایی دو تیم به واسطه شرایط خاص آن تنها برای نباختن به میدان بروند ولی من انگیزه برد را در حداكثر توان بازیكنان دو تیم به وضوح دیدم. بعید می‌دانم كسی روز جمعه بازی «علی‌اصغری» از دو تیم دیده باشد كه با تكیه بر آن بخواهد كیفیت بازی را زیر سوال ببرد.

فروتن ادامه داد: به اعتقاد من این یكی از بهترین صفر – صفرهای تاریخ دربی ایران بود كه فاكتور سرعت هیچ گاه از جریان آن حذف نشد. شخصا در این بازی هیجان خاصی داشتم. من مسابقات زیادی را از نزدیك دیده و آنالیز كرده‌ام ولی دربی استقلال و پرسپولیس از معدود بازی‌هایی بود كه در جریان آن هیجان به ثمر رسیدن یك گل در هر دقیقه آن توسط یكی از تیم‌ها را داشتم.

وی در پایان گفت: من به همه كارشناسانی كه بعد از به صدا درآمدن سوت پایان لب به انتقاد از كیفیت این بازی گشودند توصیه می‌كنم یک بار دیگر با دقت دربی هفتاد و ششم را در خلوت خود ببیند و سپس به آنالیز آن بپردازند. شك ندارم كه نظر آنها عوض خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز