خبرگزاری کار ایران

ماجرای آ ا ک و ایرانی‌هایش؛ مثلثی که دوضلعی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۵۷

سرمربی «آ.ا.ک» در اکثر مواردی که هر دو بازیکن ایرانی سالم و آماده‌اند و مشکل مصدومیت و محرومیت ندارند، اولویت را برای حضور در ترکیب فیکس به احسان می‌دهد و نه به میلاد.

به گزارش ایلنا، این از خوش‌اقبالی میلاد محمدی است که در تیم فوتبال «آ.ا.ک آتن» تنها نیست و همیشه یک همزبان هست تا با او صحبت کند و مانع دلتنگی‌اش شود و در عین حال این از بدشانسی اوست که آن همزبان و هموطن کسی نیست جز احسان حاجی‌صفی، دیگر بازیکن ایرانی و ممتاز این باشگاه یونانی که چون اعتبار و جایگاه شامخی در یونان دارد، سرمربی «آ.ا.ک» در اکثر مواردی که هر دو بازیکن ایرانی سالم و آماده‌اند و مشکل مصدومیت و محرومیت ندارند، اولویت را برای حضور در ترکیب فیکس به احسان می‌دهد و نه به میلاد. پست هر دوی این بازیکنان پیستون چپ است اما تنوع مکان‌هایی که در آنها می‌توان از حاجی‌صفی استفاده کرد، بیشتر از میلاد است که در همه این سال‌های طولانی در پست پیستون چپ ظاهر شده و اگرچه گاه در بال چپ هم به بازی گرفته شده و جواب هم داده اما حاجی‌صفی در پست‌هایی فزون‌تر از او به میدان آمده و در کمتر مکانی در میدان ناکام مانده است. احسان نه‌تنها در پیستون چپ و بال چپ به بازی گرفته شده بلکه در زمان‌هایی که او در هافبک میانی هم به خدمت گرفته شده نمره قبولی گرفته و در بازی‌سازی برای تیمش به موفقیت نائل شده است و کیست که نداند حاجی‌صفی در شوت‌زنی با پای چپ قدرتمندش و گل کردن ضربات آزاد هم تبحر دارد و این‌ چنین است که او بیش از 100 بازی ملی را هم به نام خود نوشته است.

پیامدهای رفت و برگشت حاجی‌صفی

اما میلاد محمدی چه گناهی کرده که با چنین بازیکن توانایی در یونان «هم‌تیمی» شده و به همین سبب تعدادی قابل‌توجه از بازی‌های فصل را از دست می‌دهد و یا فقط به عنوان بازیکن ذخیره به میدان گسیل می‌شود؟! مصدومیت چندی پیش حاجی‌صفی البته سبب شد در دیداری که «آ.ا.ک» با مارسی فرانسه در مسابقات «لیگ اروپا» داشت، میلاد از دقیقه 40 به بعد به میدان گسیل شود اما او کاری از پیش نبرد و با اینکه در دیدار قبلی‌اش که در چهارچوب لیگ یونان بود، گلزنی کرده بود، این‌بار نه‌تنها گلی به ثمر نرساند بلکه بازی قابل قبولی را هم به نمایش نگذاشت. بازگشت حاجی‌صفی بعد از بهبودی مصدومیتش کار میلاد را سخت‌تر هم کرد زیرا یک‌ بار دیگر چربش این هافبک چپ‌پای پرسابقه بر محمدی را لا‌اقل از منظر مربیان تیم یونانی به نمایش نهاد و میلاد مجبور شد در دو سه هفته اخیر بار دیگر روی نیمکت بنشیند تا حاجی‌صفی بازیگردان اصلی آ.ا.ک در سمت چپ میدان باشد؛ مقطعی که حاجی‌صفی در آن خوش درخشید و یکی از بهترین‌های «آ.ا.ک» تلقی شد و گذر ایام و پیر شدن نسبی او در روند کاری‌اش بی‌تأثیر نشان داد.»

مثلثی که دوضلعی شد

حضور میلاد محمدی در تیم پرسابقه شهر آتن یک موهبت برای حاجی‌صفی هم هست زیرا بازیکن سابق سپاهان می‌داند همیشه دوست و همراهی دارد که می‌تواند کار او را کامل و ساده‌تر کند و چه در روزهای غیبتش و چه در زمان‌هایی که هر دو به‌طور همزمان در میدان حاضرند بار او را سبک‌تر کند. میزان دوستی ناب و ارتباط نزدیک بین این دو بازیکن بیشتر از رقابت حادی است که دارند و امکان ندارد که این دو در ترسیم سرنوشت خود و تیم‌شان حرکاتی غیر‌هماهنگ داشته باشند. تا همین یک سال و نیم پیش تعداد ایرانی‌های «آ.ا.ک» نه به اندازه یک زوج بلکه به تعداد اضلاع یک مثلث بود زیرا اضافه بر حاجی‌صفی و محمدی، کریم انصاری‌فرد هم در این تیم عضویت داشت و حتی چند بار اتفاق افتاد که هر سه نفر آنها به‌طور همزمان با نظر مربیان «آ.ا.ک» در میدان حضور داشتند و برای پیروزی این تیم می‌کوشیدند. قهرمانی «آ.ا.ک» در لیگ برتر فوتبال یونان در فصل گذشته البته در غیاب انصاری‌فرد (که در دو فصل اخیر پیراهن اومونیا نیکوزیای قبرس را بر تن داشته) به‌دست آمد اما در این تیم تا اطلاع ثانوی و تا وقتی که هم حاجی‌صفی در صحنه حاضر است و هم محمدی، معادله مثبت و موازنه منفی‌ای که وصف آن را آوردیم، برقرار خواهد ماند.

محصولات یک رقابت اجباری

موازنه‌ای را که اکنون به چشم می‌بینیم، این دو بازیکن و لازم و ملزوم بودن آنها به‌وجود آورده و بی‌شباهت به ارتباط قطب‌های مثبت و منفی هم نیست. بازیکنانی که به لحاظ فنی با‌ ارزشند و دست دوستی به یکدیگر داده‌اند اما مناسبات زمانه و الزام‌های تاکتیکی مربیان اقتضا می‌کند که کدام‌ یک به میدان بروند و حضور هر یک از آنها در میدان گاه ثمراتی دارد که برای نفرات دیگر مثبت نیست. این محصول رقابتی است که این دو بازیکن به اجبار با یکدیگر دارند و اگر از آن پای پس بکشند، باشگاه آن را برنخواهد تابید و هر دوی آنها نیز چه از دستاوردهای باشگاهی و چه از اهداف ملی خویش دور خواهند ماند. چون صحبت از اهداف ملی هم به میان آمد، لازم به تذکر است که هر دوی این بازیکنان به احتمال تقریباً صد درصد در رقابت‌های امسال جام ملت‌های آسیا هم که فقط 35 روز تا شروع آن مانده، حضور خواهند داشت و موازنه مورد بحث به «آوردگاه قطر» هم کشیده خواهد شد و چه چیزی جالب‌تر و البته مشکل‌سازتر از این؟!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز