خبرگزاری کار ایران

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچسترسیتی - لایپزیگ: پدیده بوندسلیگا شگفتی ساز می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۳۳۵

منچسترسیتی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب به دنبال جبران اشتباهات در ردبول آرنا، میزبان لایپزیگ است.

به گزارش ایلنا، لایپزیگ سه هفته پیش موفق شد قهرمان لیگ برتر را در بازی رفت با نتیجه یک بر یک متوقف کند، اما مقابله با سیتیزن‌ها در زمین خود می‌تواند یک مسابقه کاملاً متفاوت باشد.

شاید با اضافه کردن چند پوند بیشتر به ارزش خود، جوسکو گواردیول، مدافع میانی مورد تقاضا، لایپزیگ را در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل منچسترسیتی نجات داد.

ضربه ریاض محرز در دقیقه 27، قهرمان انگلیس را در موقعیت برتری قرار داد، اما لایپزیگ در نیمه دوم به شکلی متفاوت ظاهر شد و در 20 دقیقه مانده به پایان بازی با ضربه سر گواردیول با شایستگی به تساوی رسید.

شاگردان پپ گواردیولا که همچنان برای موفقیت این فصل در سه جبهه می‌جنگند، از زمان متوقف شدن در ردبول آرنا، در چهار بازی متوالی پیروز شده‌اند. پیروزی اخیر آن‌ها با پنالتی ارلینگ هالند در زمین کریستال پالاس به دست آمد.

منچسترسیتی به دنبال اجتناب از اولین خروج از مرحله یک هشتم نهایی پس از سقوط مقابل موناکو در فصل 2016-2017، می‌تواند با رکورد آرسنال برابری کند: رکورد طولانی ترین شکست ناپذیری خانگی در لیگ قهرمانان توسط یک تیم انگلیسی.

در واقع، سیتیزن‌ها به طور قابل توجهی در 23 بازی خانگی در رقابت‌های برتر اروپا شکست نخورده‌اند - در 21 مورد از آن‌ها پیروز شده‌اند - و برد فعلی آن‌ها در اتحاد در تمام تورنمنت‌ها از زمان تساوی در شب سال نو برابر اورتون به 6 بازی رسیده است.

برای تحمیل اولین شکست خانگی منچسترسیتی در سال 2023، مارکو رز باید گواردیولا تقلید کند زیرا او آخرین مربی‌ای بود که یک باشگاه آلمانی را در ورزشگاه اتحاد با بایرن مونیخ به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد‌.

از آن زمان، 9 تلاش از سوی تیم‌های بوندسلیگا برای برتری بر منچسترسیتی در زمین خود با شکست مواجه شده، اما 5 بازی بدون شکست لایپزیگ در لیگ قهرمانان اروپا باید آن‌ها را در جایگاه خوبی قرار دهد، زیرا آنها به دنبال دردسر بزرگی برای قهرمان انگلیس هستند.

تیم رز در حالی که برای این مسابقه به شکلی ایده آل آماده می‌شد، در رقابت روز شنبه بوندسلیگا با نتیجه 3-0 بر بوروسیا مونشن گلادباخ پیروز شد.

با این حال، باخت 2-1 مقابل بوروسیا دورتموند در اوایل این ماه به 9 بازی بدون باخت در تمام رقابت‌ها برای لایپزیگ پایان داد‌. مارکو رز در هر سه بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا به طرز باورنکردنی با من سیتی روبرو شده است.

ترکیب احتمالی منچسترسیتی:

ادرسون، واکر، آکانجی، دیاز، آکه، دیبروین، رودری، گوندوغان، محرز، هالند، گریلیش

ترکیب احتمالی لایپزیگ:

بلاسویچ، هنریکس، اوربان، گواردیول، هالستنبرگ، لایمر، هایدارا، زوبوسزالا، فورسبرگ، ورنر، سیلوا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز