خبرگزاری کار ایران

یک‌چهارم نهایی لیگ برتر والیبال؛

پیکان با شکست نیان الکترونیک راهی مرحله بعد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۸۰۶

پیکان تهران با برد سه بر صفر مقابل نیان الکترونیک خراسان در بازی سوم پلی‌آف لیگ برتر والیبال مردان، موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شد.

به گزارش ایلنا، دیدار سوم تیم‌های نیان الکترونیک خراسان و پیکان تهران در مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد.

در دیدار رفت، شاگردان پیمان اکبری در پیکان سه بر صفر به پیروزی رسیدند و در دیدار برگشت شاگردان حامد صمدی در نیان سه بر صفر حریف را شکست دادند تا از نظر برد یک بر یک مساوی شوند و رقابت دو تیم برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی، به مسابقه سوم کشیده شود.

در دیدار سوم، شاگردان پیمان اکبری سه بر صفر حریف خود را شکست دادند تا در مجموع مرحله یک چهارم نهایی دو بر یک نیان را شکست دهند و به عنوان چهارمین تیم، راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند.

نیان الکترونیک خراسان در این مسابقه با امتیازهای ۲۳ بر ۲۵، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۰ مغلوب پیکان شد تا به کار خود در لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۱ پایان دهد.

پیکان تهران این مسابقه را با ترکیب علی شفیعی، حمزه زرینی، فارینا رافائل، محمد طاهر وادی، پوریا فیاضی و محمد فلاح آغاز کرد و در تیم نیان رحمان داودی، سید امین علوی، علیرضا فراهانی، سید محمد موسوی، علیرضا بهبودی و یونس جوان ترکیب شروع کننده مسابقه بودند.

در ست نخست این دیدار که بیشترین تعداد تماشاگران را به سالن فدراسیون والیبال کشانده و با تشویق فراوان آن‌ها از تیم‌هایشان آغاز شد، نیانی‌ها از همان ابتدا با کسب دو امتیاز پیاپی مسابقه را پرشور آغاز کردند و با وجود تلاش‌های فراوان پیکان اختلاف امتیاز را به پنج رساندند البته در ادامه شاگردان اکبری هم پرتلاش‌تر ظاهر شده و فاصله امتیاز با حریف را به عدد یک کاهش دادند. این جدال تنگاتنگ تا امتیاز ۲۰ ادامه یافت تا سرانجام پیکانی‌ها در پوئن ۲۲ از حریف پیشی گرفتند و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ به نفع خود به پایان رساندند.

ست‌ دوم هم با تلاش بیشتر شاگردان حامد صمدی آغاز شد و در امتیاز ۶ بر ۲، اکبری یک بار دیگر تایم استراحت گرفت تا به شاگردانش نکته‌های لازم را منتقل کند تا این اختلاف را کاهش دهند. این تایم استراحت باعث شد پیکانی‌ها به امتیاز حریف نزدیک شده و در نهایت در امتیاز ۹ با نیان مساوی شوند. البته نیانی‌ها بیکار ننشستند و یک بار دیگر اختلاف امتیاز را به عدد سه رساندند اما این پیکان بود که با استفاده از تجربه این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پایان رساند.

ست سوم هم با برتری شاگردان حامد صمدی آغاز شد و در این ست هم دو تیم جدالی تنگاتنگ داشته و با امتیازاتی نزدیک پیش رفتند. هر چند نیانی‌ها تلاش زیادی برای شکست پیکان داشتند اما پیکانی‌ها با بهره‌ بردن از تجربه این مسابقه را با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ به نفع خود به پایان رساندند تا فاتح این جدال سخت باشند.

امیر طلوع‌کیان و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند. محمدرضا درفش کاویان، مرتضی اعلایی و قادر صادقی به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک قضاوت این مسابقه که ۶۰۰ تماشاگر داشت را برعهده داشتند. پوریا فیاضی به دلیل اعتراض به داوری و تیم پیکان برای تاخیر کارت زرد گرفتند.

دو تیم در مرحله مقدماتی نیز دوبار به مصاف هم رفتند که در هر دو مسابقه نیان الکترونیک خراسان موفق به شکست حریف شد. پیکانی‌ها در هفته دهم مرحله مقدماتی سه بر ۲ و در هفته بیست و سوم سه بر یک مغلوب نیان شده بودند.

تیم پیکان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان که از ۱۰ تا ۱۴ اسفند در سالن فدراسیون والیبال پیگیری خواهد شد، به مصاف لبنیات هراز آمل می‌رود.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم پاس گرگان به مصاف شهداب یزد، مدافع عنوان قهرمانی، خواهد رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز