خبرگزاری کار ایران

ولی آقای اینفانتینو، روح فوتبال چه می‌شود؟

«جام‌جهانی باشگاه‌ها» از سال 2025؛ ابداع جدید رئیس فیفا!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۶۷

در جدیدترین اقدام انجام شده از سوی رئیس فیفا، طرحی بسیار عجیب مطرح شده است.

به گزارش ایلنا، در حالی که جام‌جهانی 2022 قطر دو روز دیگر به پایان می‌رسد، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، جیوانی اینفانتینو، در یک تصمیم عجیب، خبر از توسعه یک تورنمنت جدید زیر نظر فیفا و برگزاری آن از سال 2025 داد.

به گفته اینفانتینو، یک تورنمنت جدید تحت عنوان «جام‌جهانی باشگاه‌ها» به مسابقات تحت برگزاری فیفا اضافه می‌شود. این مسابقات قرار است شامل 32تیم باشگاهی برتر جهان باشد و باید دید که شرایط انتخاب تیم‌ها و جزئیات و توضیحات تکمیلی این تورنمنت به چه شکل است.

رئیس فیفا درباره این مسابقات عنوان داشت:

جام جهانی باشگاه‌های مردان در سال 2025 برگزار خواهد شد و 32 تیم در آن حضور خواهند داشت. این تورنمنت فرمت شبیهی به جام‌جهانی خواهد داشت.

نقدی به این مسابقات؛

بعد از سال 2021 که باشگاه‌ها بزرگ جهان، تصمیم به تاسیس مسابقاتی تحت عنوان سوپرلیگ گرفتند، فیفا با تهدید باشگاه‌ها به بایکوت بین المللی، این مسابقات را به رسمیت نشناخت و با استفاده از پروپاگاندایی به نام «روح فوتبال»، دست به بر علیه این مسابقات کردن تیم‌های کوچکتر زد. حالا بعد از گذشت یک سال، بدون اینکه روح فوتبال ضربه‌ای بخورد، فیفا تصمیم به برگزاری یک تورنمنت جدید تحت عنوان عجیب «جام‌جهانی باشگاه‌ها» گرفته و هنوز توضیحی کامل درباره شرایط حضور یافتن تیم‌ها در این تورنمنت بیان نکرده است.

این ایجاد تورنمنت عجیب از سوی فدراسیون جهانی فوتبال،‌ اگر شانس حضور به صورت برابر را برای تمام تیم‌های حاضر در جهان فراهم نکند، هیچ تفاوتی با سوپرلیگ تیم‌های بزرگ نخواهد داشت و باید دید آیا اینفانتینو این بار هم سخنی از روح فوتبال می‌گوید یا نه!

گزارش: کیا صادری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز