خبرگزاری کار ایران

بازنگری فیفا در قالب جام جهانی 48 تیمی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۵۱۶

فیفا درنظر دارد قالب جدیدی را برای مسابقات جام جهانی 2026 با حضور 48 ارائه کند.

به گزارش ایلنا، فیفا در حال تجدید نظر در قالب اصلی خود برای جام جهانی 48 تیمی است که قرار است در سال 2026 آغاز شود.

هیئت حاکمه فوتبال جهان در نظر داشت در مرحله اول 16 گروه سه تیمی داشته باشد که از هر گروه، دو تیم به مرحله بعد صعود کنند.

اما این فرمت احتمال مسابقات "مرده" را مطرح کرده است. به عنوان مثال، اگر آخرین بازی گروهی بین دو تیم باشد که قبلاً هر کدام یک پیروزی داشتند پس احتمال صعود به دور بعدی را قطعی کرده بودند.

فیفا در اوایل سال جاری پذیرفت که آن‌ها نگران احتمال نتایج ساختگی بودند که در آن دو تیم می‌توانستند نتیجه مثبتی را برای هر دو ایجاد کنند، که باعث حذف تیم گروه سوم شود.

اکنون فرمت‌های جایگزین روی میز است و شورای فیفا، کابینه قدرتمند سازمان، برای تصمیم گیری در سال آینده برنامه ریزی می‌کند.

به گفته آرسن ونگر، رئیس توسعه جهانی فیفا، آن‌ها به دنبال فرمتی با 12 گروه چهار تیمی هستند که بهترین تیم‌های رتبه سوم با دو تیم برتر صعود می‌کنند.

گزینه دیگر این است که جام جهانی را به دو نیمه 24 تایی مجزا تقسیم کرده که در هر نیمه شش گروه چهار تیمی حضور دارند و تیم اول هر نیمه مسابقه فینال را برگزار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز