خبرگزاری کار ایران

فرمت جدید جام جهانی باشگاه‌ها مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۶۸۶

فیفا از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی جام جهانی باشگاه‌ها با حضور 32 تیم در سال 2025 رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، جیانی اینفانتینو تایید کرده که فیفا جام جهانی باشگاه‌های مردان را با حضور 32 تیم در سال 2025 راه اندازی خواهد کرد.

این مسابقات پس از آن صورت می‌گیرد که قرار بود مسابقات فیفا 2021 در چین راه اندازی شود، اما به دلیل همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد.

اسپورت میل به طور انحصاری این هفته فاش کرد که بزرگترین باشگاه‌های اروپا پیشنهاد فیفا برای راه اندازی جام جهانی باشگاه‌های جدید را رد کرده‌اند.

اما اینفانتینو در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از فینال جام جهانی گفت: "بنابراین جام جهانی باشگاه‌های جدید مردان در سال 2205 برگزار می‌شود و 32 تیم، بهترین تیم‌های جهان، در آن حضور خواهند داشت."

وی گفت که جزئیات مربوط به تخصیص بودجه باید مورد بحث و توافق قرار گیرد، اما این کار ادامه خواهد داشت و آن را شبیه به یک جام جهانی بین المللی با حضور 32 تیم خواهد کرد.

فیفا می‌خواهد هر چهار سال یک‌بار یک جام جهانی باشگاه‌ها را به‌جای رویداد سالانه موجود برگزار کند که در خارج از آمریکای جنوبی علاقه چندانی به خود جلب نمی‌کند.

اینفانتینو همچنین فاش کرد که جام جهانی باشگاه‌های زنان نیز در سال 2025 برگزار خواهد شد، اما جزئیات هنوز مشخص نشده است.

جام باشگاه های جهان 2022 در ماه فوریه سال آینده در مراکش برگزار می‌شود و تیم‌هایی از جمله رئال مادرید به عنوان قهرمان اروپا در آن حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز