خبرگزاری کار ایران

برگزاری گردهمایی موی تای کاران استان البرز

مهین ترابی: فدراسیون موی تای باید به رسمیت شناخته شود / تا آخر ایستاده‌ایم تا آینده روشنی را رقم بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۸۴۲

گردهمایی خانواده موی تای استان البرز در شهرستان کرج برگزار شد.

به گزارش ایلنا، گردهمایی موی تای کاران استان البرز زیر نظر استاد علی مهین ترابی، رییس‌ هیات موی تای استان با حضور ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته رزمی در شهرستان کرج برگزار شد.

در این جلسه استاد علی مهین ترابی، رییس، مهدی افتخاری دبیرکل و محمود احمدوند، نایب رییس، پیام زرودی مسئول کمیته آموزش هیات موی تای استان حضور داشتند و به تبادل نظر و تشریح وضعیت گسترش این ورزش و تربیت ورزشکاران پرداختند.

همچنین پیشکسوت غلامحسین ترابی و مربیان استان مسعود کاظمی، شهاب عزیزی، احد بیانی، مجتبی کریمخانی، سید رضا حسینی، مهدی ستاری، محمد علی پاک اعتقاد، صابر فیضی، یزدان پیله وری، پدرام پورقنبری، کاوه پورباقری، هادی قاسمی، ایمان زهدی، محمد ملکی نیز از جمله مربیان موی تای استان بودند که در این گردهمایی حضور داشتند. امیر زلفی، امیرحسین کاویانی و قادرنژاد از قهرمانان مسابقات آسیایی و جهان هم از حاضران این گردهمایی بودند.

مهین ترابی: فدراسیون موی تای باید به رسمیت شناخته شود / تا آخر ایستاده‌ایم تا آینده روشنی را رقم بزنیم

علی مهین ترابی در ابتدا با اشاره به اهمیت رشته موی تای اظهار داشت: موی تای خیلی بالاتر از یک فدراسیون است. جمعیت و ایونت‌های جذابی که موی تای دارد هم قابل قیاس با سایر رشته‌ها نیست. موی تای الان در دنیا حرف اول را می‌زند. 

او به گسترش ورزش رزمی در استان البرز اشاره کرد و گفت: مدارک ورزش‌های رزمی استان روزی تنها اندازه یک کیف سامسونت بود الان خداراشکر جمعیت بسیار بالایی داریم. اگر کسی به دنبال کار کردن است باید به سمت قهرمان پروری برود. ما اگر چهار نفر هم باشیم کارمان را پیش می‌بریم.

رییس هیات موی تای استان با توجه به حواشی پیش آمده عنوان کرد: به امید خدا دادگاهی تشکیل می‌شود تا مشخص شود چرا فدراسیون موی تای باید زیر نظر انجمن ورزش‌های رزمی برود. فدراسیون جهانی ما را قبول دارد. اگر اتحاد بین ما ورزشکاران دوستانه انجام شود می‌توانیم دوباره به روزهای خوب برگردیم. استان البرز استعدادهای بزرگی دارد که باید در کنار هم باشند. ما می‌توانیم در تمام رده‌ها مربی داشته باشیم و موفقیت‌های بزرگی را شکل بدهیم. از آقای جانعلی، مدیرکل ورزش استان البرز هم تقاضا داریم در این مسیر همراه خانواده موی تای باشند تا بتوانیم حقانیت این رشته را اثبات کنیم و در مسیر درست گام برداریم. ایشان همراه خانواده موی تای بوده و جا دارد از زحمات شان هم تشکر کنیم، امیدواریم به عنوان نفر اول تصمیم گیرنده در ورزش استان بتوانیم حمایت ایشان را داشته باشیم.

مهین ترابی: فدراسیون موی تای باید به رسمیت شناخته شود / تا آخر ایستاده‌ایم تا آینده روشنی را رقم بزنیم

مهدی افتخاری دبیرکل هیات موی تای استان در تکمیل صحبت‌های مهین ترابی بیان داشت: تمامی فدراسیون‌ها در دنیا NGO مستقل هستند و زیر نظر فدراسیون دیگری نیستند. فدراسیون‌ها در دنیا خصوصی هستند و نفرات دولتی نمی‌توانند آن‌ها را اداره کنند. فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی یک پایه جهانی ندارد که بتواند خودش را اثبات کند.

او ادامه داد: ریشه اصلی این فدراسیون موی تای است و به همین دلیل تلاش دارند موی تای را حفظ کنند تا خودشان را به نوعی حفظ کنند. از نظر قوانینی درست نیست که فدراسیون موی تای زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی باشد. دیگر فدراسیون‌هایی که امروز شکل گرفتند هم چنین سختی‌هایی را سپری کرده‌اند. ما هم از این قائده مستثنی نیستیم اما باید مسیرمان را ادامه بدهیم تا نتیجه دلخواه را به دست بیاوریم.

استاد مهین ترابی خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد و ما هدفی که از روز اول مشخص کردیم را طی می‌کنیم. موی تای رشته واقعا جذاب و هیجان انگیزی است. باید همه ما به صورت واحد به دنبال اهدافمان برویم. در وحدت و یکی بودن می‌توانیم آنچه که استحقاقش را داریم دست پیدا کنیم. خواهشم این است که در کنار هم باشیم تا به عنوان یک برند سروسامان بگیریم. ما تا آخر ایستادیم که با بچه‌های موی تای بتوانیم آینده خیلی روشنی برای این رشته رقم بزنیم. ما مجددا کمیته آموزش، داوران و مربیان را تشکیل می‌دهیم و به زودی انتصابات را معرفی خواهیم کرد. باید فعالیت و دانش فنی‌مان را بالا ببریم. ما باید خودمان برای موی تای تصمیم بگیریم و نباید از مجموعه‌ای که اطلاعی در این باره ندارند، انتظار تصمیم گیری داشته باشیم.

مهین ترابی: فدراسیون موی تای باید به رسمیت شناخته شود / تا آخر ایستاده‌ایم تا آینده روشنی را رقم بزنیم

احمدوند نایب رییس هیات موی تای البرز با اشاره به افراد تأثیرگذار این رشته بیان کرد: خواهشم از افرادی که احکام می‌گیرند این است که فعالیت داشته باشند. باید مطالب آموزنده را منتشر کنیم و هدف همه ما پیشرفت موی تای است. فقط انتشار احکام نیست و باید کارهایی انجام شود تا به اعتلای رشته موی تای کمک کنیم.

خانم مهدی خانی، نایب رییس بانوان و همچنین چندی از مربیان استان مانند خانم نیکمنش، بهزادی، شایسته و نجفی در این گردهمایی حضور داشتند. مهین ترابی همچنین در جمع بانوان موی تای کار استان که در سالنی مجزا از آقایان در این گردهمایی شرکت داشتند، اظهار کرد: شما به عنوان افراد تأثیرگذار بیشتر بار آموزش و تربیت شاگردان را در استان دارید. خداراشکر که در سطح استان بانوان ارزنده‌ای داریم که شاگردان بزرگی را هم به ورزش کشور معرفی کرده‌اند.

او ادامه داد: حرف اصلی ما این  است که تشکیلات موی تای باید به رسمیت شناخته شود. موی تای از پایه و اصول باید درست ایجاد شود. موی تای رشته‌ای است که از نظر تاریخی بسیار جذاب است که در سطح دنیا شناخته شده است و کشورهای زیادی تلاش می‌کنند تا در مسابقات آن شرکت کنند.

او در ادامه بیان داشت: متاسفانه در استان و کشور نتوانستیم ورزش اصیل موی تای را مانند سایر رشته های ورزشی به مردم معرفی کنیم. آموزش یک فایتر باید بر پایه اصول و سامان باشد. موی تای الان آینده بیشتر روشنی دارد و در همین مسابقات مالزی نزدیک به ۸۰ نفر به مسابقات جهانی اعزام شدند. می‌توانیم کار خودمان را به درستی انجام بدهیم و برای یکایک شما آرزوی موفقیت داریم. ما راهی را انتخاب کردیم که با تلاش آقای نصیری و در سطح استان‌ها جلساتی داشته باشیم که در این موضوعات صحبت کنیم و موی تای به خانواده اصلی خودش بازگردد. ما این راه را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه برسیم و دوست دارم یکایک بچه‌هایی که می‌شناسیم به سمت قهرمانی بروند. استعدادهای زیادی داریم که امیدوارم از آن‌ها استفاده کنیم. ما کار به کسی نداریم و راه خودمان را می‌رویم و توجه‌ای به سنگ اندازی‌ها نداریم. 

افتخاری دبیرکل در جمع بانوان عنوان کرد: آنطور که درجریان هستید یکسری اتفاقاتی افتاد که به دلیل نشان دادن حجم فعالان موی تای این همایش ها را برگزار می‌کنیم تا در کنار هم باشیم از اخبار شما را مطلع کنیم. داستان به این صورت است که فدراسیون ورزش‌های رزمی موی تای را زیر مجموعه خود کرده که آقای استفان فوکس هم اعلام کرده آقای نصیری را به عنوان رییس می‌شناسد و بدین ترتیب فدراسیون ورزش‌های رزمی را به رسمیت نمی‌شناسند. قبل از فدراسیون شدن هر رشته ورزشی معمولا این اتفاقات می‌افتد و ما تلاش داریم که خودمان را نشان بدهیم و تلاش مان را می‌کنیم تا زحمتی که برای این رشته کشیدیم هدر نرود و ثمره داشته باشد.

احمدوند هم با اشاره به سختی‌ها پیش روی خانواده موی تای گفت: بعد از هر سختی یک راحتی وجود دارد. ما این مقطع را پشت سر می‌گذاریم و در مسیر درست و موفقیت حضور داریم. استان البرز همیشه یک وزنه سنگین در ورزش‌های رزمی بوده و این جایگاه را ارتقاع می‌دهیم و می‌خواهیم به جایگاهی برسیم که حرف اول را بزنیم. فقط حرفم این است که ناامید نشوید و پا پس نکشید. اینکه استاد مهین ترابی کنارمان هستند بسیار امیدوار کننده است. در این مسیر ادامه می‌دهیم تا به امید خدا نتیجه زحماتمان را بگیریم.

مهین ترابی: فدراسیون موی تای باید به رسمیت شناخته شود / تا آخر ایستاده‌ایم تا آینده روشنی را رقم بزنیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز