خبرگزاری کار ایران

بارسلونا تا اینجای تابستان چقدر در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۵۳۴

بارسلونا تاکنون 170 میلیون یورو (143 میلیون پوند) برای نقل و انتقالات تابستانی خرج کرده است، زیرا آن‌ها برای بازیابی جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های جهان تلاش می‌کنند.

به گزارش ایلنا، تیم نیوکمپ با مشکلات مالی بیش از یک میلیارد یورو مواجه است، اما درآمدهای آینده خود را قربانی پول نقد فوری کرده است و 10 درصد از حق پخش تلویزیونی خود در لالیگا را برای 25 سال آینده فروخته است.

در نتیجه هجوم پول خود، بلوگرانا تصمیم گرفته به جای بازپرداخت بدهی، آن را برای ستاره های بزرگ خرج کنند و این باعث شده است که پنج بازیکن در پنجره نقل و انتقالات تابستانی تاکنون به این تیم آمده‌اند.

با این حال، دو مورد از این خریدهای جدید هزینه ای برای جابجایی نداشتند. هر دو بازیکن یعنی آندریاس کریستنسن و فرانک کسیه پس از اتمام قراردادشان به ترتیب با چلسی و آث میلان، به عنوان بازیکن آزاد به نیوکمپ آمدند.

هر دو بازیکن قرارداد چهار ساله خود را امضا کرده‌اند یعنی تا سال 2026 با این باشگاه قرارداد دارند.

علاوه بر جذب کریستنسن و کسیه، بارسلونا سه فوق ستاره را نیز با قیمت 50 میلیون یورو یا بیشتر به خدمت گرفته است. بلوگرانا موفق شده با اهداف بلندمدت، رافینیا و روبرت لواندوفسکی و همچنین ژول کونده، مدافع سویا را جذب کند.

رافینیا با 65 میلیون یورو (55 میلیون پوند) از لیدز یونایتد پس از رد انتقال بازیکن برزیلی به آرسنال و چلسی برای امضای قرارداد با بارسلونا، به خدمت گرفته شد. او در فصل 2021/22 در لیگ برتر 10 گل به ثمر رساند و انتظار می‌رود با عثمان دمبله و فران تورس در جناح راست رقابت کنند. رافینیا در اولین بازی خود در بارسلونا در پیروزی 6-0 پیش فصل مقابل اینتر میامی گلزنی کرد و پس از آن در یک ال کلاسیکو دوستانه مقابل رئال مادرید خیره کننده ظاهر شد.

لواندوفسکی همچنین انتقال طولانی مدت خود از بایرن مونیخ به بارسلونا را تکمیل کرده است و این ملی پوش لهستانی با مبلغ 45 میلیون یورو به اضافه 5 میلیون یورو پاداش به این تیم می‌آید.

او با پیر امریک اوبامیانگ، هم تیمی سابق در بروسیا دورتموند، دوباره متحد خواهد شد. کونده پس از رد انتقال سودآورتر به چلسی به بارسلونا پیوست و مدافع فرانسوی 50 میلیون یورو اولیه از سویا با 5 میلیون یورو اضافی هزینه داشت.

بارسلونا همچنین یک استعداد جوان در حال رشد یعنی پابلو توره را از راسینگ سانتاندر به مبلغ 5 میلیون یورو به خدمت گرفته است. 

خلاصه عملکرد نقل و انتقالات بارسلونا در تابستان به شرح زیر است:

رافینیا - لیدزیونایتد - 65 میلیون یورو

روبرت لواندوفسکی - بایرن مونیخ - 50 میلیون یورو

ژول کونده - سویا - 50 میلیون یورو

پابلو توره - راسینگ سانتاندر - 5 میلیون یورو

فرانک کسیه - آث میلان - آزاد

آندریاس کریستنسن - چلسی - آزاد 

عثمان دمبله - بازیکن آزاد - رایگان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز