خبرگزاری کار ایران

به بهانه انتقال رابرت لواندوفسکی؛

10 بازیکن گران قیمت بالای 30 سال دنیای فوتبال

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۱۹۶

رابرت لواندوفسکی انتقال 50 میلیون یورویی خود از بایرن مونیخ به بارسلونا را تکمیل کرد و به لیست گران ترین بازیکنان بالای 30 سال پیوست.

به گزارش ایلنا، روبرت لواندوفسکی تا شروع فصل 34 ساله خواهد شد، اما هواداران بارسلونا می توانند از نفس کشیدن راحت در امان باشند، زیرا او هنوز در فصل گذشته تنها در 46 بازی در همه رقابت ها 50 گل به ثمر رساند.

بالاترین هزینه‌های صورت گرفته برای جذب فوتبالیست های بالای 30 سال را مشاهده می‌کنید:

 =10) جاسپر سیلسن

 از: بارسلونا

 به: والنسیا

 هزینه انتقال: 35 میلیون یورو

یکی دیگر از موارد شگفت‌انگیز در این فهرست، جاسپر سیلسن دروازه بان تیم ملی هلند است که نتوانست در طول سه سال حضورش در نیوکمپ، مارک آندره تراشتگن را پشت سر بگذارد، بنابراین در تابستان 2019 با مبلغ 35 میلیون یورو به والنسیا نقل مکان کرد. حداقل سیلسن یک دروازه بان است و بیشتر از بازیکن معمولی در خارج از دروازه فعالیت می کند.

 =10) لئوناردو بونوچی

 از: آث میلان

 به: یوونتوس

 هزینه انتقال: 35 میلیون یورو

یوونتوس با سه مدافع معروف خود یعنی لئوناردو بونوچی، آندره آ بارزالی و جورجیو کیه لینی همه را قبل از آنها شکست داد، اما وقتی بونوچی تصمیم گرفت تورین را با میلان معاوضه کند، این سه نفر از هم جدا شدند. سی و پنج بازی در مجموع و کسب مقام ششمی در سری آ، و بونوچی به یوونتوس بازگشت.  بونوچی بعداً در مورد دوران حضورش در سن سیرو گفت: «این بی فایده نبود. این من را به عنوان یک مرد بهبود بخشید و باعث شد متوجه شوم که جایگاهم در یوونتوس بوده است.»

 9) گابریل باتیستوتا

 از: فیورنتینا

 به: رم

 هزینه انتقال: 36.2 میلیون یورو

مسن ترین بازیکن این گروه، ما باید برای هفتمین انتقال گران قیمت یک بازیکن 30 ساله یا بیشتر با گابریل باتیستوتا به سال 2001 برگردیم. باتیستوتا، مهاجمی ترسناک که در سه جام جهانی خط خط آرژانتین را در دست داشت، اقامت 9 ساله او در فیورنتینا شامل یک فصل در سری B در 1993/94 می‌شد. "باتیگل" در سال 2000 به رم منتقل شد و آنها را به عنوان قهرمانی سری آ رساند.

 8) متس هوملز

از: بایرن مونیخ

 به: بوروسیا دورتموند

 هزینه انتقال: 37 میلیون یورو

متس هوملز، قهرمان جام جهانی همراه آلمان، یکی از بهترین مدافعان میانی جهان در اوج دوران حرفه ای خود، بین دو تیم بزرگ بوندسلیگا در سطح باشگاهی بازی کرده است، اما در بایرن مونیخ شکسته شد و نام خود را در بوروسیا دورتموند مطرح کرد و به عقب برگشت. در سال 2016 به بایرن رفت و سه سال بعد به دورتموند بازگشت. آخرین مورد از این حرکت ها گران ترین حرکت بود، دورتموند فقط 40 میلیون یورو خرج کرد تا او را در سن 30 سال و شش ماهگی در سال 2019 به خانه بازگرداند.

 7) راجا ناینگولان

 از: رم

 به: اینترمیلان

 هزینه انتقال: 38 میلیون یورو

 راجا ناینگولان که سنگ بنای نسل طلایی بلژیک در کنار بازیکنانی چون کوین دی بروین، ادن هازارد و روملو لوکاکو بود، بخش عمده ای از دهه گذشته را به عنوان یکی از بهترین هافبک های مرکزی سری آ به خاطر عملکردش در رم سپری کرد. اینتر در سال 2018 در قراردادی که داویده سانتون و نیکولو زانیولو را نیز شامل می شد، پول زیادی برای این بازیکن 30 ساله پرداخت کرد اما او به زودی به کالیاری قرض داده شد و تنها 40 دقیقه از فصلی که منتهی به قهرمانی افعی‌ها شد به همراه این تیم بازی کرد.

 =5) پائولینیو

 از: گوانگژو اورگراند

 به: بارسلونا

 هزینه انتقال: 40 میلیون یورو

زمانی که پائولینیو در تابستان 2015 تاتنهام هاتسپور را با گوانگژو اورگراند عوض کرد، به نظر می رسید که دوران حرفه ای در سطح بالای او رو به زوال باشد، اما هافبک برزیلی در چین آنقدر خوب بازی کرد - با غارت 28 گل و 10 پاس گل در دو فصل - که بارسلونا او را در سال 2017 جذب کرد.  مبلغ 40 میلیون یورویی که آن‌ها برای انجام این کار پرداخت کردند، رکورد واقعی دریافتی یک باشگاه چینی است. پائولینیو در سال 2018 به بارسا کمک کرد تا قبل از بازگشت به گوانگژو، 47 گل و 19 پاس گل دیگر به بارسا بزند تا در واقع کار خود را با الاهلی و کورینتیانس به پایان برساند.

 =5) کالیدو کولیبالی

 از: ناپولی

 به: چلسی

 هزینه انتقال: 40 میلیون یورو

کالیدو کولیبالی انتقال خود را از ناپولی به چلسی در ژوئیه 2022 تکمیل کرده و به هشت سال اقامت شگفت انگیز در پاترونپی پایان داد، جایی که او به یکی از بهترین مدافعان اروپا تبدیل شد. او در زمانی به آبی ها پیوسته است که آنها به دنبال جدایی آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن برای تقویت خط دفاعی خود مشتاق جذب بازیکن باتجربه بودند. ناپولی همیشه مذاکره‌کننده سخت‌گیرانه‌ای است اما قدرت کمی در حرکت کولیبالی داشت، زیرا سنگالی‌ها وارد آخرین سال قراردادش در سری آ می‌شدند و آماده بودند تا او را کنار بگذارند و چلسی به سرعت مذاکرات را به پایان رساند.

 4) لئوناردو بونوچی

 از: یوونتوس

 به: آث میلان

 هزینه انتقال: 42 میلیون یورو

باز هم یکی دیگر از گزینه‌های این لیست  بونوچی است. یوونتوس ممکن است در سال 2018، 35 میلیون یورو برای بازگرداندن مدافع میانی ایتالیا به میلان پرداخت کرده باشد اما میلان در فصل قبل بسیار مشتاق خرید او بود که 7 میلیون یورو بیشتر از آن پرداخت کرد و او را به سومین مدافع گران ایتالیا تبدیل کرد.

 3) رابرت لواندوفسکی

 از: بایرن

 به: بارسلونا

 هزینه انتقال: 50 میلیون یورو

 این ملی پوش لهستانی قصد خود را برای ترک بایرن مونیخ بسیار واضح اعلام کرد و از مطبوعات برای انتشار این پیام استفاده کرد که می خواهد جدا شود تا چالش جدیدی را در بارسلونا دنبال کند. امید او به نتیجه رسیده و بارسلونا سرانجام در تابستان امسال با تیم باواریایی بر سر انتقال او به توافق رسید.

 2) میرالم پیانیچ

 از: یوونتوس

 به: بارسلونا

 هزینه انتقال: 65 میلیون یورو

مشکلات مالی وخیم بارسلونا به خوبی مستند شده است، فروش 222 میلیون یورویی نیمار به PSG در سال 2017 تأثیری دومینویی داشت که باعث شد باشگاه بیش از یک میلیارد یورو در بدهی باقی بماند. عثمان دمبله و فیلیپه کوتینیو ممکن است تیتر اخبار را به خود اختصاص دهند زیرا پولی که به خوبی خرج نشده است اما دستمزد پیانیچ هم چشمگیر است. پیانیچ دو ماه از تولد 30 سالگی خود را سپری کرده بود که در تابستان 2020 به بارسلونا ملحق شد، در نیوکمپ با مشکل مواجه شد و تنها 6 بازی را در لیگ آغاز کرد تا اینکه در شروع فصل 2021-2022 به صورت قرضی راهی بشیکتاش شد.

 1) کریستیانو رونالدو

 از: رئال مادرید

 به: یوونتوس

 هزینه انتقال: 112 میلیون یورو

کریستیانو رونالدو، یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران و مطمئناً بهترین گلزن بازی، بیش از یک بار در دوران حرفه‌ای خود دستمزدی در حدود 100 میلیون یورو دریافت کرده است.  انتقال او به یووه در ژوئیه 2018 گرانترین انتقال او بود، بانوی پیر 112 میلیون یورو برای بازیکنی پرداخت کرد که به درخشش ادامه داده است. رونالدو در 134 بازی با یووه 101 گل به ثمر رساند و پنج جام مهم را در این روند به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز