خبرگزاری کار ایران

گزارش: آیا رونالدو جایگزین خوبی برای لوکاکو خواهد بود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۷۵۷

با بازگشت این بازیکن بلژیکی به اینترمیلان در فصل آینده، یک جای خالی به شکل روملو لوکاکو در ترکیب اصلی چلسی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهاجم سابق چلسی در فصل گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کند و قرار است یک حرکت هیجان انگیز به سن سیرو انجام دهد تا با شریک سابقش یعنی لائوتارو مارتینز در اینتر پیوند بخورد.

اگرچه او در طول فصل 2021/22 در لیگ برتر تنها 8 گل به ثمر رساند اما با رقمی که با 115 میلیون یورو امضا کرده بود، لوکاکو همچنان فضای قابل توجهی در ترکیب چلسی باقی خواهد گذاشت.

با توجه به آینده تیمو ورنر، ناگهان نیاز به تقویت در چلسی پدید آمد زیرا کای هاورتز هنوز نتوانسته خود را به عنوان یک گلزن قابل اعتماد در استمفوردبریج ثابت کند.

یکی از افرادی که می تواند این خلاء را در ترکیب آبی‌ها پر کند، کریستیانو رونالدو است. ستاره پرتغالی سال گذشته پس از 11 سال دوری از باشگاه به منچستریونایتد بازگشت، اما ممکن است تابستان امسال دوباره به مقصد جدیدی برود.

این به این دلیل است که دیوید اورنستین از اتلتیک گزارش داده خورخه مندز، ایجنت مشهور رونالدو هفته گذشته در پرتغال با مالک جدید چلسی یعنی تاد بوهلی ملاقات کرده است.

بوهلی، که پس از جدایی رومن آبراموویچ، هدایت باشگاه غرب لندن را بر عهده گرفت، پس از جدایی مارینا گرانوفسکایا از چلسی، خود را مدیر ورزشی موقت معرفی کرد و به سرعت عمل کرد و با یکی از بزرگترین ایجنت‌های جهان صحبت کرد.

از مشتریان مندز می‌توان به برناردو سیلوا، رافائل لیائو، روبن دیاس، فابینیو و البته رونالدو اشاره کرد. در حالی که جزئیات دقیق دیدار مندز و بوهلی مشخص نیست، اورنستین گزارش داده است که نام رونالدو در رابطه با انتقال احتمالی منچستریونایتد به چلسی در گفتگوها مطرح شده است.

هیچ صحبت مشخصی تایید نشده است و باید دید که آیا این بازیکن یا هر یک از باشگاه‌ها مایل به مذاکره هستند یا خیر، اما رونالدو می تواند تا پایان تابستان بازیکن چلسی شود اگر مهره های خاصی در جای خود قرار گیرد.

قرارداد او در اولدترافورد در سال 2024 به پایان می رسد، به این معنی که شیاطین سرخ ممکن است نتوانند مبلغ زیادی را برای آزادسازی این ستاره طلب کنند.

اما، او ممکن است بخواهد به دلیل نبود سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده باشگاه را ترک کند، یا رونالدو می‌تواند تحت هدایت سرمربی جدید اریک تن هاگ شانس خود را آزمایش کند.

آیا رونالدو جایگزین خوبی برای لوکاکو خواهد بود؟

اگر چلسی تصمیم بگیرد که به دنبال رونالدو در این پنجره کار مناسب و موثری است، چندین نکته مثبت برای این حرکت وجود دارد. از منظر بوهلی که سود مالی جذب یک فوق ستاره جهانی مانند بازیکن سابق رئال مادرید خواهد بود.

درآمدی که رونالدو برای این باشگاه غرب لندنی به ارمغان می آورد فوق العاده خواهد بود و ممکن است به اندازه عملکرد او در زمین مفید باشد و همچنین فرم او در زمین در سطح خوبی باقی می ماند.

علیرغم اینکه این مهاجم فصل گذشته 37 ساله شده بود، همچنان 24 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند که می‌توانست با فاصله زیادی در رده اول تیم چلسی قرار بگیرد.

چلسی با فقدان یک شماره 9 واقعی در کلاس جهانی و گذشت پنج سال از قهرمانی در لیگ برتر، درست زمانی که دیگو کاستا هنوز در باشگاه بود، روبه‌رو است.

رونالدو می‌تواند تا حدودی این مشکل را برطرف کند، با توجه به اینکه او غرایز بسیار زیادی برای گلزنی دارد. با این حال، بازی تیمی او کاملاً قابل قبول نیست و مهمتر از همه، او اخلاق دفاعی یعنی ارزشی که توخل می خواهد را ندارد.

هاورتز اغلب به لوکاکو ترجیح داده می‌شد، زیرا توانایی او در پرس کردن مدافعان و تبادل روان با بازیکنانی مانند میسون مانت بود. توخل حاضر بود فردی، در این مورد لوکاکو را فدای تیم کند و سناریوی مشابهی ممکن است در مورد رونالدو رخ دهد.

برای بازی زیر نظر توخل به یک بسته همه جانبه نیاز است و رونالدو نشان نداده که این ویژگی ها را دارد. در آن زمان، رونالدو به عنوان جانشینی مشابه لوکاکو، بی نقص خواهد بود: یک گلزن با کیفیت، بدون آن چه که توخل به دنبال آن است.  اما، این چیزی نیست که چلسی می خواهد یا آن چیزی است که آن‌ها به آن نیاز دارند.

به عنوان مثال، در طول سال گذشته هاورتز در رده 15  مهاجم برتر در پنج لیگ برتر اروپا برای پرسپ در هر 90 با نمره 18.6 قرار گرفته است. در مقایسه، آمار لوکاکو با 11.1 او را در رده 20 درصد پایینی قرار می دهد، در حالی که رونالدو در این معیار با تنها 6.5 در 90 امتیاز به طور قابل توجهی در رده یک مهاجمان رده پایین قرار دارد. او نقطه مقابل یک مهاجم مورد نیاز توخل است و عادلانه است که سرمربی آلمانی به این خرید راضی نباشد.

پیوند به عثمان دمبله و رحیم استرلینگ بسیار منطقی تر است و اگرچه هیچ یک جایگزین مستقیم برای لوکاکو نیستند، نیازی به این ندارند. هاورتز سزاوار یک دوره طولانی در تیم به عنوان مهاجم اصلی است تا بتواند شکوفا شود و فصل آینده باید همان زمان مورد نیاز او باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز