خبرگزاری کار ایران

آذری: ابهت ریاست فدراسیون فوتبال شکسته شد/ به عقب بازگردم دوباره از کریمی حمایت می‌کنم/ پیشنهاد مدیریت چند باشگاه را رد کردم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۸۶

مدیرعامل سابق فولاد خوزستان گفت:‌ متاسفانه اعضای هیات رییسه و مجمع ابهت ریاست فدراسیون فوتبال را شکستند. کسانی که سابقه کاری آنها در هیات فوتبال و باشگاه‌ها نشان می‌دهد که چه وضعیتی داشتند.

به گزارش ایلنا، سعید آذری با مدیریت در باشگاه ذوب آهن و تاکید بر مسائل درآمدزایی شناخته شد. وی از سال‌ها قبل به مسائلی نظیر حق رشد و انتقال بازیکنان توجه داشت. بعد از آن به باشگاه فولاد خوزستان رفت و به نوعی ساختار جدید این باشگاه را پایه‌ریزی کرد که نتایج آن هنوز ملموس است. او در انتخابات فدراسیون فوتبال از علی کریمی حمایت کرد و این روزها گمانه‌زنی‌ها درباره پیشنهاد مدیریتی چند باشگاه مختلف لیگ برتری روبرو بود. به همین بهانه و در فاصله 2 ماه  مانده به انتخابات فدراسیون فوتبال، سعید آذری با ایلنا به گفتگو پرداخت:

*در هشتم شهریور ماه سال جاری انتخابات فدراسیون فوتبال برگزاری می‌شود، در این خصوص نظرتان را بفرمایید.

امیدوارم فرد کاردان و با رزومه مناسب در انتخابات بعدی سکان فدراسیون فوتبال را به دست بگیرد. این موضوع با تغییر شیوه و خالی از باندبازی به دور از انتخاب‌های سابق در مجمع انتخاباتی هشتم شهریور ماه امکان‌پذیر است.

*گفته می شود میرشاد ماجدی، محمد دادکان و محمدرضا ساکت از جمله کاندیدای احتمالی هستند. پیش‌بینی شما از فرد برنده مجمع چه کسی است؟

 با توجه به اینکه تصمیم مجمع غیر قابل پیش بینی و غیر قابل شناسایی است نمی شود درباره این انتخاب زودتر از موعد پیش بینی دقیقی داشت. وگرنه هرسه عزیزانی که فرمودید رزومه خوبی دارند.  و آقای دادکان پیشکسوت و مدیر سابق فدراسیون که باعث افتخار فوتبال ایران است. آقای ساکت در سپاهان و فوتبال کشور مدیر موفقی بوده است. اما شرایط مجمع به گونه‌ای نیست که در این مقطع آن را پیش بینی کرد.

*در مجمع انتخاباتی گذشته از علی کریمی حمایت کردید. با تجربه امروز اگر به گذشته بازگردید باز هم از او حمایت می‌کنید؟

اگر به گذشته باز گردم و علی کریمی صد مرتبه دیگر کاندید شود، باز هم از او حمایت می‌کنم.

*از نظر شما انتخاب عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال درست بود؟ ضمن اینکه هیات رییسه‌ای انتخاب شدند که اختلاف نظر و چالش‌های زیادی داشتند.

از ابتدا انتخاب عزیزی خادم و اکثریت اعضای هیات رییسه فدراسیون، انتخاب درستی نبود. بروید بررسی کنید به جز 2 یا 3 نفر از اعضای هیات رییسه که شایستگی آن جایگاه را دارند، بقیه اعضای هیات مدیره در در هیات‌ فوتبال استانی و یا باشگاه‌‎هایی که در آن مدیریت می‌کنند چه عملکردی ارائه کردند؟ چطور از افرادی که در جایگاه مدیریت باشگاه یا هیات استانی موفق نبوده برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال رای داده می‌شود؟

*عملکرد میرشاد ماجدی را بعد از عزل عزیزی خادم چطور ارزیابی می‌کنید؟

فدراسیون فوتبال با وضعیتی که بعد از برکناری عزیزی خادم داشت، تعجب برانگیز بود اگر شرایطی بهترین از این داشت. در عمر مدیریتی فوتبالی‌ام تقریباً چهار جام جهانی را کرده‌ام این دوره ضعیف‌ترین دوران آماده سازی تیم ملی برای این آوردگاه مهم جام جهانی است تنها 4 ماه تا جام جهانی2022 قطر باقیمانده است. ماجدی و مسئولان فدراسیون باید تمهیداتی اندیشه کنند تا تدارکات و بازی‌های دوستانه تیم ملی ایران بهتر باشد. متاسفانه به جای استفاده از این زمان طلایی شاهد دعوای حیدری نعمتی در فوتبال هستیم. به شدت این زمان طلایی را از دست می‌دهیم.

*رقبای با ما برنامه ریزی و تدارکات بسیار خوبی برای جام جهانی 2022 دارند، از دیدگاه مدیریتی این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید.

در روزهای اخیر لیگ ملت‌های اروپا در حال برگزاری است. ببینید ولز در این تورنمنت چه بازی باکیفیتی مقابل بلژیک انجام داد. انگلیس هم در این مسابقات حاضر است و میزان آمادگی‌ و هماهنگی‌شان مشخص است در مورد آمریکا هم تنها در ماه ژوئن ۴ بازی با تیم‌های مختلف از جمله مراکش دارد و احتمالاً تا شروع جام جهانی۶یا۷ مسابقه دیگر برگزار می‌کند. البته قبول دارم که بازیکنان تیم ملی مستعد هستند و اگر امکانات خوبی در اختیارشان قرار بگیرد باغیرت از شایستگی ایران دفاع خواهند کرد

*در ماه اخیر گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب شما به عنوان مدیرعامل سپاهان و استقلال مطرح بوده، نظرتان را بفرمایید.

همواره مسائلی در مورد اینکه گزینه مدیریت تیم‌های مختلف بوده‌ام مطرح بوده و با توجه به سابقه کاری‌ام دور از ذهن هم نیست. هفته گذشته پیشنهاد مدیریت یکی از باشگاه‌ها را رد کردم و به دلیل مسائل خانوادگی ترجیح دادم که فعلاً در این جایگاه قرار نگیرم. البته در این دوران خودم رو از آموزش بی نیاز ندیدم و برای به‌روزرسانی اطلاعات قرار است در چند دوره آموزشی شرکت کنم.با اینکه دارای مدرک دکترای مدیریت سازمان‌های ورزشی هستم؛ اما خود را بی نیاز از آموزش جدید نمی‌دانم.

*وقتی درباره مدیریت صحبت می‌شود، همواره بحث و شایعاتی درباره دو تابعیتی بودن شما هم مطرح می‌شود.

این موضوع یک کم لطفی نسبت به بنده است. چرا که من سه تابعیتی هستم نه دو تابعیتی! مادرم مشهدی، پدرم تبریزی و خودم اصفهانی هستم. دو تابیعت برایم کم است. در واقع اینجور مسائل و بهانه‌های دیگر، شمشیری از طرف افرادی است که تلاش می‌کنند دیگران را از آن پُست و جایگاه دور کنند و فرد مورد نظر خودشان را بر مسند مورد نظر بنشانند تا بعدها استفاده و سو استفاده لازم را از آن ببرند! در واقع در این میان پارادوکس‌های است که بایدآن را حل کنیم. مدیری را می‌شناسم که به همراه خانواده‌اش در کانادا زندگی می کرد، وقتی پیشنهاد مدیریت یک باشگاه را دریافت کرد، مستقیم به فرودگاه آمد و مدیریت باشگاه را به عهده گرفت. این مسئله اشکالی ندارد و قانون هم الزام این موارد را برای سازمان‌های خاص و حساس در نظر گرفته است. این مسئله خیلی غامض و غیرقابل حل نیست.

*عده ای می‌گویند شما با عدم پذیرش مدیریت باشگاه‌ها خودتان را برای انتخابات فدراسیون فوتبال آماده می‌کنید.

تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال ندارم. ضمن اینکه با اتفاقاتی که در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اتفاق افتاد واقعاً صلاح نمی‌دانم که خودم را در معرض رای مجمع بگذارم. متاسفانه اعضای هیات رییسه و مجمع ابهت ریاست فدراسیون فوتبال را شکستند.  کسانی که سابقه کاری آنها در هیات فوتبال و باشگاه‌ها نشان می‌دهد که چه وضعیتی داشتند. ضمن اینکه وقتی افرادی مثل علی دایی، علی کریمی، محمد مایلی‌کهن و داریوش مصطفوی در این فوتبال حضور دارند جای امثال من در مدیریت فدراسیون نیست اینها را باید متواضعانه گفت و من می‌گویم.

*در ذوب‌آهن و فولاد مدیریت تجارب خوبی داشتید و به نوعی بذر موفقیت آنها را کاشتید.

بنده یک مدیر حرفه ای هستم و طبق قرار دادم هر جا که خدمت کردم پول آن را دریافت کردم. ذوب‌آهن و فولاد خوزستان هم از این قاعده مستثنی نیستند. معتقدم موفقیت‌هایم حاصل کار گروهی بوده است. از اعضای کادرفنی، بازیکنان، هواداران، همکاران و کارگران زحمتکش هر دو کارخانه ذوب آهن و فولاد که سبب ساز موفقیت شدند. بنابراین منتی بر سرکسی نیست و معتقدم زحمات همه گروهی باعث موفقیت بوده است. ضمن اینکه از آقایان محمدی، ابراهیمی و قلعه‌نویی همه عزیزانی که مرا برای مدیریت باشگاه فولاد دعوت کردند، قدردانی می‌کنم.

صحبت پایانی؟

خواهشم از رسانه ها این است که انتظارات از تیم ملی را بابت نتایج در جام جهانی بالا نبرند چرا که بهتر از هرکسی می دانید تیم‌های گروه با چه تدارکات و آماده سازی خودشان را برای جام جهانی آماده می‌کنند. این این اظهارنظرها و مسائل می‌تواند استرس بازیکنان تیم ملی را افزایش دهد. امیدواریم عزیزان وزارت ورزشدر آماده‌سازی تیم ملی در آوردگاه مهم جام جهانی بیشتر کمک کنند و به با همت بقیه افراد سهیم در این موضوع، اتفاقات خوبی رخ بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز