خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی همدان:

همدان در جایزه ملی خدمات کتابخانه های عمومی کشور خوش درخشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۷۹۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: این استان رتبه اول جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا از همدان، عاطفه زارعی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آیین اختتامیه همایش بین المللی "کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک" با قدردانی از ۱۰ برگزیده جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی به میزبانی مشهد برگزار شد اظهار کرد: مقام اول این جایزه ملی، به علی‌ علی‌کرمی، مسوول کتابخانه عمومی قدس روستای ویان رسید که در رونق کسب و کار و ارتقای سطح کارگاه‌های خیاطی روستا تأثیرگذار بوده و توانسته در ماندگاری اهالی در محل روستای خود موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: مقام پنجم این جایزه نیز به محمد عبدلی، مسوول کتابخانه حکمت روستای حسین‌آباد عاشوری اختصاص یافت به دلیل نقش آفرینی در ایجاد شغل برای روستاییان در حوزه خیاطی و قالی‌بافی که توانسته در توانمندسازی بانوان روستا نقش آفرینی کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در کنار این همایش نمایشگاه محصولاتی که توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی پس از آموزش در کتابخانه به تولید رسیده بود برپا شد که استان همدان توانست یکی از بهترین غرفه‌های این نمایشگاه را برپا کرده و مورد توجه استقبال کنندگان قرار گیرد.

زارعی تاکید کرد: مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی آنها را از محلی که تنها به امانت و مطالعه کتاب محدود شود، خارج کرده و مسوولیت‌های جدیدی برای کتابخانه تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور با ارسال پیامی از این اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قدردانی کرد افزود: آیت الله رئیسی پیشگامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این زمینه را شایسته قدردانی دانست که می تواند نقش مهمی را در انتقال تجارب شغلی و حرفه ای برای جامعه و دوستداران پدیده های کارآفرینی ملی و بین المللی ایفا کند و زمینه ساز اشتغال جوانان و رونق اقتصادی در کشور باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» بسته ویژه کسب‌وکارهای کوچک و در برگیرنده کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی لازم به کتابخانه‌های عمومی استان که در این حوزه فعالیت داشتند توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از بیش از ۴۰ ناشر کشور خریداری شده است.

وی ادامه داد: «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: این همایش داری سه بخش جانبی «جایزه ملی خدمات کتابخانه‌ای»، «پیش‌نشست‌های علمی» و «رویدادهای کسب‌وکار کتابخانه‌ای» بود.

زارعی اظهار کرد: حمایت از کتابخانه‌های عمومی استان‌هایی که با تمهید موقعیت‌های آموزشی، منشا تولید کسب‌وکار بودند در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز