خبرگزاری کار ایران

200 هزار مشترک برق در همدان مشمول پاداش شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۳۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در همدان گفت: از 692 هزار مشترک بیش از 200 هزار مشترک یعنی 40 درصد مشترکان مشمول دریافت پاداش به مبلغ 9 میلیارد تومان شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، علی سهرابی‌بیدار امروز در همایش ائمه جماعت مساجد که با محوریت مدیریت مصرف آب و برق برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید که خداوند مسرفان را دوست ندارد». 

وی با بیان اینکه اسراف تجاوز از حد و زیاده‌روی است که جزو منکرات به شمار می‌رود گفت: اسراف و زیاده‌روی در مصرف حق‌الناس است چراکه زیاده‌روی در مصرف انرژی باعث می‌شود، یک عده از این نعمت بی‌بهره باشند و ناترازی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به جایگاه ائمه جماعات مساجد تصریح کرد: روحانیون و طلاب نقش اثرگذاری در هدایت مردم دارند که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد گفتمان مدیریت مصرف انرژی استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای مقابله با اسراف می‌توان از طریق نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغات و ارائه الگوی صحیح مصرف اقدام کرد اگرچه برای کسانی که از اسراف دوری می‌کنند پاداش در نظر گرفته‌ایم.

سهرابی‌بیدار عنوان کرد: تمام تلاش ما در مجموعه توزیع برق استان مدیریت مصرف، ارائه الگوی صحیح مصرف و جلوگیری از هدر رفت نعمت الهی برق است. 

وی با بیان اینکه امسال با گرمای زودرس و افزایش چشمگیر دما همراه بود و با کشاورزی نیز مصرف افزایش یافت گفت: با گرم شدن هوا قدرت انتقال برق در سیم‌ها کاهش می‌یابد که همه این موارد باعث می‌شود در فصل تابستان توجه ویژه‌ای به مصرف برق داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه امسال وزارت نیرو مدیریت پیک بار تابستان را با ۱۴۰ برنامه آغاز کرد و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای برای آگاه‌سازی در خصوص مدیریت مصرف در دستور کار داشت گفت: تکاپوی ما تأمین برق پایدار است تا شاهد هیچ مشکلی در مراکز جمعیتی شهری و روستایی نباشیم.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی مدیریت بار و مصوبه هیأت وزیران افزود: در تمام تعرفه‌ها طرح‌های تشویقی اجرا می‌شود، برای مثال اگر کشاورزی به مدت پنچ ساعت الکتروموتور خود را در ساعت پیک خاموش کند، هزینه برق مصرفی آن رایگان می‌شود.

وی با بیان اینکه در تعرفه صنعتی نیز برای واحدهای صنعتی بالای ۵۰۰ کیلووات که جابجایی یک شیفت کاری به روز تعطیل داشته باشند، پاداش در نظر گرفته شده ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعت کاری ۳۰ تا ۴۰ درصد و در ساعت غیر کاری ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: پاداش تعرفه خانگی نیز در قالب طرح ۲۰=۱ مطرح شد که در این طرح برای هر مشترک در پله مصرفی میزانی از پاداش در نظر گرفته و سعی شد تا همه مشترکان با کاهش مصرف مشمول پاداش شوند.

وی با اشاره به اینکه در کشور از ۳۱ میلیون مشترک معادل ۳۷ درصد از مشترکان مشمول دریافت پاداش شدند و پاداش مدیریت مصرف در قبوض آنها محاسبه شده است اضافه کرد: در استان از ۶۹۲ هزار مشترک بیش از ۲۰۰ هزار مشترک یعنی ۴۰ درصد مشترکان مشمول دریافت پاداش، مبلغی معادل ۹ میلیارد تومان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز