خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اعلام کرد؛

اختصاص ۳۸۰ میلیارد اعتبار به شهرکهای صنعتی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۳۲

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان با اشاره به اینکه 255 میلیارد تومان در برنامه های عمرانی توسط شرکت شهرک های صنعتی همدان در یک سال گذشته هزینه شده است، بیان کرد: از محل اعتبارات عمرانی استان 40 میلیارد تومان و از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به همدان 380 میلیارد تومان اعتبار به شهرک های صنعتی استان همدان اختصاص داده شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه 170 قطعه زمین از شهرکهای صنتعی استان طی شش ماهه گذشته به متقاضیان واگذار شده است، گفت: 166 طرح بهره برداری شده است.

 حقیقی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تحت سیاست‌های وزارت صمت منصوب می شود و سازمان توسعه ای است و شرکت هزینه درآمد است و منفعتی نیست، بیان کرد: بیش از 32 شهرک و ناحیه صنعتی در همدان قرار دارد که نیمی از آن ها یعنی حدود 16 ناحیه صنعتی در مناطق برخوردار هستند.

وی به افزایش تامین زیرساخت ها در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در خصوص تامین برق نواحی صنعتی که طی سالهای گذشته 7 مگاوات بوده  به 41 رسیده و میزان آب 15 لیتر بر ثانیه به 23 لیتر بر ثانیه رسیده است.

حقیقی با بیان اینکه 22 ناحیه گازدار بوده و 5 شهرک نیز تا خردادماه 1402 گازدار می شوند، افزود:همدان جز 7 استان در  کشور است که از 32 لیتر بر ثانیه پساب استفاده می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان با بیان اینکه  166 طرح در شهرکهای صنعتی به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: تعداد خوشه های صنعتی را از 6 به 9 خوشه رساندیم و مجموع واحدهای راه اندازی شده در شهرکهای صنعتی 83 مورد تکلیف داشتیم که بیش از 100 واحد راه اندازی شده است و 40 واحد افزایش ظرفیت داشتیم.

حقیقی درباره شهرک صنعتی بنکداران نیز عنوان کرد: این شهرک یکی از پروژه های قفل شده در استان بود که با توجه به حساسیت این شهرک امروز در آستانه افتتاح فاز یک موادغذایی آن هستیم که 80 درصد وظیفه ما اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان درخصوص منطقه ویژه جهان اباد هم اظهار داشت: تا آخر امسال کد گمرکی و پروانه این منطقه اخذ می شود تا واگذاریهای آن انجام شود.

وی اراضی بلوکه شده را از معضلات اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هزار و 297 طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح های راکد مانع توسعه اقتصادی استان می شود، بیان کرد: تا قبل از سال 96 حدود 330 طرح راکد احیا و به چرخه بازگشته که از سال 96 تا امسال حدود هزار و 390 طرح راکد بازگردانی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان همچنین گفت: در سنوات قبل 35 هکتار از اراضی که در ید افراد ناکارآمد بود فسخ شده و در 6 ماهه امسال نیز 200 هکتار از این اراضی توسط شرکت فسخ قرار داد شده‌اند.

حقیقی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و 345 واحد پروانه فعالیت گرفتند، عنوان کرد: در شهرکهای صنعتی استان واحدهای تولیدی با ظرفیت بالای 50 درصد فعال هستند و 50  درصد از این واحدها با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرکهای صنعتی همدان 14 هزار مشغول به کار هستند عنوان کرد که؛ برخی جانمایی های اشتباه است و قول می دهم تکرار نخواهد شد.

وی درباره شهرک صنعتی لالجین 2 هم گفت: برای آگهی مزایده زمینهای این منطقه 2 هزار و 400 نفر ثبت نامی داشتیم که 231 قطعه زمین صنعتی را در قالب مزایده تعریف کردیم.

حقیقی با بیان اینکه در واگذاری این زمینها اصرار بر اهلیت سنجی بود که 6 ماه زمان برد، افزود: قیمت‌گذاری 150 قطعه زیر هزار متر بوده که کارگاهی بودند که در این منطقه اولویت واگذاری قطعات مستأجران و بومی‌های منطقه می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز