خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرای حفاری فیبرنوری در شهر همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۳۴۹

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان خبرداد: طرح اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها با هدف دسترسی بیش از ۴۰۰ هزار مشترک در همدان در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از همدان، جواد مختاری در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرای حفاری فیبر نوری که در سال گذشته بعلت پاره ای از مشکلات متوقف شده بود مجددا" و طی هفته جاری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری از سرگرفته شد.

مختاری اظهار داشت: سیاست دولت محترم صدور ۲۰ میلیون پورت در کل کشور میباشد که در فاز اول این پروژه به منظور اجرای شبکه فیزیکی جهت اتصال مسیر مرکزی به مرکز فیبر مخابرات ، میزان ۸۰ کیلومتر حفاری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی ترین پایه های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ میباشد که یکی مهمترین زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات میباشد که در این راستا و با انعقاد قرارداد اجرای پروژه فیبر نوری بین شهرداری همدان و شرکت تلکامپ سرعت اینترنت در بخش خانگی و کسب و کارها ارتقا خواهد یافت.

مختاری در ادامه افزود: فیبرهای نوری به دلیل قابلیتی که در انتقال امواج الکتریکی دارند، تا حد زیادی جایگزین ارتباطات سیمی مسی در شبکه ‌های اصلی جهان شده‌اند.  

وی در پایان به مزایای فیبر نوری اشاره کرد و گفت: تعداد رکوردهایی که کابل های فیبر نوری قادر است در واحد زمان ارسال نمایند بسیار بیشتر از کابل های مسی است ومسافت طولانی تر در انتقال فیبر نوری، کابل های نوری می توانند تلفات کم انرژی را تامین کنند، که اجازه می دهد سیگنال ها را به فواصل طولانی تری نسبت به کابل‌های مسی منتقل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز