خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

ساخت مسکن در استان به 31هزار و711 واحد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۵۰۴

استاندار همدان گفت: احداث مسکن در سطح استان به ۳۱ هزار و ۷۱۱ واحد افزایش یافته که ۱۷ هزار و ۶۱۱ واحد در شهرها و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در روستاها قرار دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دهمین جلسه‌ شورای عالی تأمین مسکن استان همدان اظهار داشت: برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شناسایی شده و در حال توافق با مالکان آنها هستیم.

وی ادامه داد: هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر ناتمام در استان به صورت کامل تعیین تکلیف شدند و همدان اولین استان کشور است که این موضوع را حل کرده و در این زمینه دستگاه‌های نظارتی همراهی و حمایت اثربخش و مطلوبی داشتند.

استاندار همدان از یکسان‌سازی هزینه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور هزینه عوارض صدور پروانه ساختمانی در سطح استان همدان به طور یکسان مبلغ چهار میلیون تومان تعیین شده که این مصوبه در تمامی شهرهای استان در حال اجرا است.

قاسمی‌فرزاد افزود: ۱۵ هزار واحد مسکونی طبق توافق با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن مجتبی (علیه‌السلام) در سطح استان برای محرومان احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق توافقات صورت‌گرفته تامین زمین برای احداث مسکن محرومان در استان، به عهده دولت مردمیِ ایران قوی است و ساخت واحدها با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌حسن‌مجتبی(ع) است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه انبوه‌سازان از امتیاز ساخت و ایمن‌سازی بافت فرسوده استفاده کنند و شهرداران نیز باید همراهی لازم را داشته باشند ادامه داد: مطابق قوانین و مقررات از انبوه‌سازان حمایت می‌کنیم تا تمام ظرفیت خود را در تولید مسکن به کار گیرند.

قاسمی فرزاد گفت: زمین طرح نهضت ملی مسکن در ۲۸ شهر استان تامین شده و در چهار شهر دیگر روند تامین زمین در حال انجام است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تامین زمین برای خانواده‌های واجد شرایط دارای سه فرزند در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک تکلیف است افزود: تحویل اراضی واجدین شرایط طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هفته دولت انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز