خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

همه تلاش کارگروه اشتغال در جذب سرمایه‌گذار باشد

کد خبر : ۱۲۴۹۳۹

توسعه همدان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان در زمینه های مختلف به خصوص تولید رخ می دهد و به همین دلیل برای توسعه همدان از همه افراد استمداد می طلبیم تا استان در حد استعدادهای خود توسعه یابد.

ایلنا: استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان گفت: توسعه همدان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان در زمینه‌های مختلف به خصوص تولید رخ می‌دهد و به همین دلیل برای توسعه همدان از همه افراد استمداد می‌طلبیم تا استان در حد استعدادهای خود توسعه یابد.

به گزارش ایلنا، وی با تأکید بر اینکه عمده‌ترین مشکل کشور بیکاری و موانع سر راه تولید است، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد عوامل توسعه استان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری وجود دارد و باید برای سرمایه‌گذاری زیرساخت سازی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار تصریح کرد: با توجه به امکاناتی که در مرکز و شهرستان‌های نزدیک به مرکز کشور برای سرمایه گذاران وجود دارد، رغبت سرمایه گذاری در استان همدان کمتر بوده و مسئولان باید انگیزه کافی برای جذب سرمایه گذار را مهیا کنند.

نیکبخت افزود: باید زمین مناسب در شهرک‌های صنعتی، امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز برای سرمایه گذاران مهیا شود و با آنان همراهی با احترام صورت گیرد تا در استان احساس امنیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید خلاء انگیزه در سرمایه‌گذاران را با خدمات ضروری، تسهیلات و استقبال از سرمایه‌گذاران فراهم کنیم چرا که اگر سرمایه‌گذاران احساس امنیت داشته و به خوبی همراهی شوند، دلگرم به سرمایه‌گذاری در استان خواهند شد.

استاندار تأکید کرد: باید کاستی‌های گذشته را با جدیت جبران کنیم تا شاهد نشاط و پویایی در جامعه باشیم و بخش اشتغال را جدی بگیریم و تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار به کار بندیم.

نیکبخت یادآوری کرد: قرار نیست دولت به سرمایه گذاری در تولید و اشتغال بپردازد بلکه باید بسترهای لازم را فراهم کرده و امور سرمایه گذاری را تسهیل کند.

وی تصریح کرد: از تمامی مسوولان به ویژه بانک‌ها و کار‌شناسان نهادهای مربوطه تقاضا داریم که برای تسهیل امور سرمایه گذاران که منجر به تولید و ایجاد اشتغال می‌شود تمام توان خود را به کار گیرند.

استاندار اظهار داشت: اگر هر فردی کوچک‌ترین قدمی در راه رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان همدان بردارد، دعای خیر همه را پشت سر خود خواهد داشت.

نیکبخت اعلام کرد: مدت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ارزی تا پایان سال بوده و فرصت بسیار خوبی است که طرح‌های بزرگ را به این صندوق برای جذب تسهیلات معرفی کنند.

وی افزود: البته هر سرمایه گذاری مد نظر نبوده و باید افرادی باشند که آورده‌ای نیز با خود داشته و اهلیت لازم را داشته باشند و اگر طرحی نیز در دست ندارند به آن‌ها می‌توان طرح ارایه داد.

استاندار درباره آمار اشتغال استان همدان گفت: از آنجایی که آمار‌های بالا و پایین بسیاری به مردم داده شده است، مردم به آمار‌ها اعتماد ندارن، بنابراین باید آمارهای دقیق و کار‌شناسی شده اعلام شود.

نیکبخت بیان داشت: از این پس تنها آمار اشتغالی قابل قبول خواهد بود که تأمین اجتماعی آن را تأیید کرده و افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز