خبرگزاری کار ایران

آغاز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به گروه سنی بالای ۱۸ سال در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۹۵۱

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به گروه های سنی ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا رستمی کیا گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال با هر نوع واکسنی که در نوبت‌های قبل دریافت کرده اند با فاصله سه ماه از تزریق دومین دُز واکسن، لازم است برای دریافت نوبت سوم اقدام کنند.

وی افزود: افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم، واکسن «سینوفارم»، «برکت» و «بهارات» دریافت کرده اند در نوبت سوم بهتر است واکسن مشابه نوبت‌های قبل یا «آسترازنکا» یا «پاستوکووک پلاس» (سوبرانا پلاس) تزریق کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم واکسن «اسپوتنیک» و «آسترازنکا» تزریق کردند، در نوبت سوم لازم است واکسن «پاستوکووک پلاس» (سوبرانا پلاس) یا «آسترازنکا» دریافت کنند.

رستمی کیا عنوان کرد: تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم، واکسن «پاستوکووک» (سوبرانا) دریافت کردند نیز باید برای نوبت سوم با فاصله زمانی ۲۸ روز از نوبت دوم فقط واکسن «پاستوکوک پلاس» (سوبرانا پلاس) استفاده کنند.

وی گفت: برای گروه سنی زیر ۱۸ سال فقط نوبت اول و دوم واکسن کرونا تزریق می شود واکسن‌های مجاز برای این گروه سنی نیز «سینوفارم» و «پاستوکووک» (سوبرانا) است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: کسانی که در نوبت اول واکسن «آسترازنکا» تزریق کردند با فاصله هشت هفته از نوبت اول می توانند برای تزریق نوبت دوم مراجعه کنند.

رستمی کیا اظهار داشت: تزریق هر سه نوبت واکسن کرونا در پایگاه‌های تجمیعی واکسن و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان همدان انجام می شود.

وی افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دریافت سه نوبت واکسن به عنوان مهمترین اقدام در پیشگیری از بروز موج جدید بیماری کرونا محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز