خبرگزاری کار ایران

برگزاری بیش از ۱۲۰ برنامه متنوع به مناسبت هفته نیروی انتظامی در استان همدان

کد خبر : ۱۱۰۰۳۵

به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و کشته های تصادفات رانندگی، بیش از ۳۰ نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شدند که با همکاری متولیان مهندسی ترافیک بخشی از آنها حل شده اند که ازین دست میتوان به گردنه اسدآباد اشاره کرد و برخی دیگر هنوز در حال انجام هستند. در حوزه پلیس راه ۲۱ درصد کاهش فوت داشته ایم که این میزان در شهرهای استان حدود ۳ درصد بوده است.

ایلنا: حاجی محمد مهدیان نسب، فرمانده نیروی انتظامی استان همدان در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع اصحاب رسانه گفت: در شش ماهه ابتدای سال، علاوه بر اقدامات مقابله‌ای، استقرار نظم و امنیت و همچنین رسیدگی به مطالبات مردم که همواره درحال افزایش است، نیروی انتظامی در حوزه فرهنگ سازی و آموزش همگانی به ویژه در اجرای امربه معروف و نهی از منکر بر اساس فرهنگ عمومی در استان و کشور اقدام نموده است که از جمله آن می‌توان به آموزش فرهنگ ترافیک، ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، جلوگیری از اعتیاد جوانان و… اشاره کرد که در این راستا بیش از ۱۳۰ هزار نفر به روش چهره به چهره و کارگاهی در جهت آگاهی افکار عمومی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و احساس ارتقای امنیت و نظم پایدار شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، وی درخصوص فعالیتهای انجام گرفته در شش ماهه نخست سال ۹۲ اضافه کرد: حدود ۱۰ تُن و ۴۱۷ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته ۷۹درصد افزایش کشف داشته‌ایم. در این راستا ۳۲ باند تهیه و توزیع موادمخدر منهدم شدند که فعالیت برخی از این باند‌ها در استانهای همجوار و محدودهٔ غرب کشور بوده است که طی این عملیت‌ها ۳۵۳۹ نفر از قاچاقچیان، حمل کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر شدند. برخی از دستگیرشدگان معتادان و ولگردان لامکانی بودند که جهت بهبود و ساماندهی به ماده ۱۶ ارجاع داده شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۲ تحت عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» که مردم شریف استان باحضور پررنگ خود در انتخابات در تحقق این مهم زحمت اصلی را کشیدند اما امنیت انتخابات توسط پلیس تامین شد و همچنین در راستای تحقق حماسه اقتصادی که جزء اولویتهای ۱۷ گانه پلیس است، می‌توان به تشویق مقابله و برخورد با جرایم اقتصادی اشاره کرد که این مهم در اولویت ِ برنامه‌های پلیسی قرار گرفته است.

وی افزود: درخصوص کشف کالای قاچاق حدود ۶۰ باند کشف گردید که ارزش ریالی آن‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است که ضمن تحویل به گمرک کشور، با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرفت. همچنین در راستای تقویت طرحهای پیشگیرانه در استان ۱۶ طرح تدارک دیده شده که موجب کاهش سرقت‌های خشن و اثرگذار در امنیت اجتماعی گردیده است. درخصوص میزان پاسخگویی به مطالبات مردم در فوریتهای پلیسی ۱۱۰ ضمن کیفی سازی فعالیت‌ها از نظر کمیت نیز بیش از ۸۲ درصد افزایش نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم.

سرهنگ پاسدار حاجی محمد مهدیان نسب همچنین درخصوص میزان موفقیت عملیتهای پلیسی در شش ماهه نخست سال ۹۲ اشاره کرد: حدود ۸۷ درصد سرقت‌ها را کشف کرده‌ایم و در زمینه کشف قتل توفیق ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم. در خصوص سرقتهای خشن ۱۳۸ درصد موفقیت در ۱۹ فقره جرم بوده است که از این تعداد ۱۴ فقره مربوط به استان همدان و الباقی مربوط به استانهای همجوار بوده است. در جعل و کلاهبرداری ۱۰۰ درصد کشف داشته‌ایم و بیش از ۳۰ باند سرقت که اعضای آن‌ها بین ۲ تا ۱۳ نفر بوده‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین چهار باند بین المللی فعال در زمینه مشروبات الکلی کشف شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در شش ماهه گذشته با برنامه ریزی‌های خوب و دقیق نیروی انتظامی ۶۳۴ طرح موضوعی توسط پلیسهای آگاهی، پیشگیری، موادمخدر و… در راستای مبارزه با قاچاق کالا، سرقت، ارتقای امنیت اخلاقی و امنیت تفرجگاه‌ها برگزار کرده‌ایم. همچنین ۴۳۰ طرح منطقه‌ای پاکسازی برای رضایتمندی مردم و تعداد ۸ طرح مشترک عملیات انتظامی برای دستگیری شرور و لطمه زنندگان به امنیت مردم صورت گرفته است که در مجموع ۱۳۸۸ طرح امنیتی در شش ماهه نخست سال برگزار شده است.

وی افزود: در خصوص تماسهای عملیاتی با شماره ۱۹۷ در حوزه انتقاد، پیشنهاد، تشویق و یا شکایت از پلیس بیش از ۷۱۸۱ مورد تماس تلفنی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش یافته است. همچنین در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و آسایش خانواده‌ها و امنیت اخلاقی مردم به ویژه جوانان بیش از ۳۲ هزار دیش ماهواره‌ای جمع آوری شده است که یکی از مهم‌ترین کشفیات در این زمینه انهدام مرکز تولید دیش ماهواره‌ای در تهران بود که با همکاری نیروی انتظامی و ردگیری مجرمین که کارگاه ساخت را از همدان به تهران منتقل کرده بودند، کشف و ضبط گردید.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه استان همدان یکی از رتبه‌های بر‌تر ناجا در کشور می‌باشد افزود: برخی از جرایم سیال است و مربوط به استانهای دیگر است که وارد استان همدان می‌شوند و بعلت موقعیت خاص استان که شاهراه اتصال غرب و جنوب و مرکز کشور است، این موضوع با حساسیت بیشتری مورد نظر قرار می‌گیرد و با برپایی محل‌های ایست و بازرسی در کمربندی‌ها و نقاط مواصلاتی استان‌ها و هوشیاری مامورین پلیس، محیطی نا‌امن برای مجرمین در سطح استان ایجاد کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان، درخصوص برنامه‌های بزرگداشت هفته ناجا نیز گفت: مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این هفته بیش از ۱۲۰ برنامه متنوع طرح ریزی شده است که ۴۵ مورد برنامه فرهنگی - ورزشی، ۱۲ مورد نمایش اقتدار پلیس، ۲۵ مورد مذهبی - ارزشی و ۳۸ مورد آموزشی و خانوادگی است. از جمله این موارد می‌توان به مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران ناجا، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، همایش پیاده روی خانوادگی و اجرای همایش ۱۱۰ هزار نفری دفاع شخصی اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز