خبرگزاری کار ایران

از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های همدان اعلام شد؛

۲۸ مدرسه درحاشیه راه‌های همدان ایمن سازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۸۰

ایمن سازی نرم افزاری با توزیع اقلام کمک آموزشی و ایمن سازی سخت افزاری شامل نصب علائم و تابلو‌های عمودی و افقی در ۲۸ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان همدان انجام می‌شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: ایمن سازی ۲۸ مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های این استان در دستور کار امسال است که بخش قابل توجهی از این کار به اتمام رسیده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ امیر شفیعی افزود: ایمن سازی نرم افزاری شامل برنامه‌های فرهنگی از جمله توزیع اقلام کمک آموزشی مصور به علائم راهنمایی و رانندگی، برگزاری نمایش‌های موزیکال و تئاتر با مفاهیم فرهنگ ترافیکی برای آشنایی دانش آموزان با مسایل ایمنی است.

او تصریح کرد: کارشناسان با حضور در مدارس حاشیه راه‌ها دانش آموزان را به صورت تئوری و عملی با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور از عرض خیابان را به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل ادامه داد: به منظور ارتقای ایمنی و افزایش اطلاعات ترافیکی دانش آموزان، گاهنامه‌هایی با عنوان پیک ایمنی با مضامین آموزشی قوانین عبور و مرور همزمان با آغاز سال تحصیلی تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

شفیعی درباره اقدامات سخت افزاری اظهار کرد: عملیات سخت افزاری ایمن سازی مدارس حاشیه راه در ۱۶ مدرسه این استان از مدتی پیش آغاز شد که تاکنون ۸ مدرسه به اتمام رسیده است.

او اقدامات سخت افزاری را شامل نصب علائم و تابلو های عمودی و افقی، شیار لرزاننده عرضی، نصب تابلو وجود مدرسه قبل و بعد از مدارس در کنار جاده ذکر کرد تا راننده بدین وسیله به احتمال بروز خطر در این محدوده پی ببرد.

شفیعی خاطر نشان کرد: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های این استان از اواسط مهر ماه شروع شده و تا اواسط آبان ماه به اتمام می‌رسد.

او گفت: به منظور بالا بردن میزان ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و جلوگیری از بروز سوانح احتمالی همه ساله آمار مسیرهای حادثه خیز و مدارس واقع در حاشیه راه‌های این استان از پلیس راه و آموزش و پرورش احصا و بر حسب اعتبار و اولویت‌بندی ایمن سازی می‌شوند.

یاد آور می‌شود، پارسال ۱۴ مدرسه واقع در حاشیه راه‌ها ایمن سازی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز