خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان:

مهمانان جشنواره تئاتر، سفیران فرهنگی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۸۸

مهمانان خارجی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، سفیران فرهنگی هستند.

ایلنا: علیرضا قاسمی فرزاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در جلسه ستاد استانی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با تاکید بر اینکه این رویداد بزرگ فرهنگی باید اثر ماندگاری را به یادگار بگذارد، گفت: هنر تئاتر چون با رفتار و گفتار همراه است اثربخشی و اثرگذاری بسیاری دارد.

وی تأکید کرد: باید از فرصت و ظرفیت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای القاء آموزه های ارزشی، اعتقادی، فرهنگی و ملی استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان افزود: در برگزاری جشنواره باید مخاطبان داخلی و خارجی را تحت تاثیر غنای فرهنگی این شهر قرار دهیم و فرهنگ متعالی خود را به گونه ای برای هنرمندان خارجی به عنوان سفیران فرهنگی القا کنیم که با الگوگیری از آن، فرهنگ ایران اسلامی را به کشور خود منتقل کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی در کوتاه مدت تاثیرگذاری ملموس دارند؛ اما در بلند مدت و تاثیرگذاری آنها ماندگارتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بعد معنوی در رشد و تلاش انسان موثر است، افزود: انجام کارها و فعالیت های فرهنگی از نان شب برای ما واجب تر است و باید از ظرفیت هنر تئاتر برای مقابله با اقدامات ضدفرهنگی استفاده کرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: دستگاه های اجرایی متولی فرهنگ سازی، باید از مسائل جزئی دوری کرده و در بحثفرهنگ و تعالی آن نگاه و دید خود را گسترده کنند.

وی خاطرنشان کرد: استاندار همدان با توجه به حساسیت مباحثفرهنگی با وجود کمبود بودجه، اعتبار خاصی را برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اختصاص داده؛ بر این اساس دستگاه ها باید از توان پشتیبانی و فکری خود برای حفظ آبروی استان و کشور استفاده کنند.

قاسمی فرزاد با اعلام اینکه در ایام برگزاری جشنواره تلاش می شود تا همایش و جلسه ای برگزار نشود، گفت: با استمرار برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان می توانیم زیرساخت های تعالی فرهنگی را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز