خبرگزاری کار ایران

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بیستم پیام داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۹۱

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پیام داد.

ایلنا: علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان پیام داد.

به گزارش ایلنا، مرادخانی در این پیام اظهار کرده است: نمایش از کهن­ت رین گونه­‌های هنر در جهان است، هنری همه فهم که می‌­ تواند مفاهیم انسانی را به بهترین و سریع­‌ترین شکل ممکن در اذهان ماندگار کند. کودکان و نوجوانان بیش از سایر اقشار از نمایش تأتیر می‌­پ ذیرند و با پندارهای کودکانه خود درباره آن واقعیت ­انگاری می‌­کنند. پدیدآورندگان تئاتر­های ویژه کودکان و نوجوانان با دقت و ظرافت وارد دنیای کودکانه می‌­ شوند و مفاهیم اخلاقی مورد نظر خویش را بر لوح سپید ذهن آنان حک می‌­کنند.

وی ادامه داده است: پژوهش ­های محققان حوزه نمایش و روان‌شناسی کودکان و نوجوانان بیانگر آن است که حضور در صحنه هیچ هنری چون نمایش اعتماد به نفس کودکان را تقویت نمی‌­ کند و تماشای هیچ هنری چون نمایش در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار نمی‌­شود.

تئاترکودک، هنری معجزه ­گون است که تا اعماق ذهن کودکان نفوذ و آنان را با داستان همراه و همدل می‌­کند تا از احساسات، نیاز‌ها و اندیشه‌­‌هایشان آگاه شویم، به درک و ارزیابی آن‌ها از محیط اطرافشان پی ببریم، برای رفع نیاز‌ها و بروز احساسات و عواطف‌­شان برنامه­ ریزی کنیم و با این آگاهی برای پرورش و رشد خلاقیت فکری در کودکان و نوجوانان­مان برنامه­ ریزی کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: با این اعتقاد مصمم به حمایت از پدیدآورندگان تئا‌تر کودک و نوجوان هستیم و این حمایت را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی درباره نسل آینده ساز کشور می‌­ دانیم.

برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است برای تحقق ­بخشی از آرمان­‌هایمان در حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان تا مسیر را بیش از پیش برای پیمودن ایستگاه ‌های ترقی و تعالی تئا‌تر کودک و نوجوان فراهم سازیم.

از مردم همدان که سال هاست میزبان شایسته ­ای برای این رویداد مهم هنری بوده ­اند سپاسگزاری می‌­کنم و تلاش شبانه روزی عزیزان مسئول، برگزارکنندگان و شرکت کنندگان را با کمال احترام ارج می‌­نهم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز