خبرگزاری کار ایران

درخواست بودجه ۶۰ میلیاردی برای تئا‌تر در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۸۰

مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار امیدواری کرد بودجه درخواست شده برای تئاتر کشور در سال ۹۴ با حسن نظر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور هنری تصویب شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی، از ارائه بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۳۹۴ تئا‌تر، به معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین طاهری که در جلسه هیئت موسس انجمن هنرهای نمایشی ایران شرکت کرده بود، ضمن دریافت گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های جاری و طرح‌های آینده انجمن، در حاشیه این بازدید از ارائه بودجه سال ۹۴ تئا‌تر به معاونت هنری خبر داد و گفت: بودجه ۶۰ میلیارد تومانی را در قالب طرح‌های مستمر و جدید به معاونت هنری ارائه داده‌ایم. امیدواریم با توجه ویژه‌ای که از آقای جنتی وزیر محترم و همچنین آقای مرادخانی معاون محترم امور هنری وزیر نسبت به تئا‌تر سراغ داریم، این بودجه تصویب شود.

طاهری افزود: در کارشناسی‌های اولیه‌ای که طی سه ماه گذشته در اداره‌کل هنرهای نمایشی صورت گرفت، رقمی بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان را برای بودجه سال ۹۴ تئا‌تر برآورد کرده بودیم، اما با توجه به محدودیت‌های بودجه کل کشور برای سال آینده، ناچار شدیم با ملاحظاتی، به ارائه بودجه ۶۰ میلیارد تومانی بسنده کنیم و نهایتاً ماه گذشته، آن را تقدیم معاونت امور هنری کردیم.

وی با اعلام آمادگی برای دفاع از جزییات بودجه پیشنهادی در کمیسیون‌های مربوط مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: لازم می‌دانم از همت و اقدام خالصانه هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی در امضاء و ارائه نامه‌ای به مسئولان اجرایی و دست‌اندرکاران تقنینی کشور به منظور افزایش بودجه تئا‌تر کشور، تشکر و قدردانی کنم.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به اینکه تاکنون چه مقدار از بودجه سال‌جاری تحقق یافته است، گفت: تا امروز که ماه نهم سال را سپری‌ می‌کنیم، نزدیک به سه میلیارد تومان یعنی تقریبا یک‌سوم بودجه مصوب را دریافت کرده‌ایم که بخش‌هایی از هزینه‌های‌ برگزاری اردیبهشت تئا‌تر، جشنواره‌های تئا‌تر عروسکی، استانی، کودک و نوجوان، منطقه‌ای، مریوان و… را توانسته‌ایم بپردازیم، اما برای بقیه پرداخت‌ها، همچنان با کمبود مواجهیم.

طاهری در پایان با اشاره به مساعدت وزیر و معاون امور هنری در پرداخت یک‌سوم از ۳ میلیارد تومان بدهی‌های معوقه مربوط به ادوار گذشته هنرمندان، در شهریور امسال، بیان کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با معاون امور هنری داشتیم، آقای مرادخانی اظهار امیدواری کرد که روند پرداخت معوقات پیشین و همچنین بدهی امسال هنرمندان تا قبل از برگزاری سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، سرعت بیشتری پیدا کند و در این زمینه، قول مساعد داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز