خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان خبر داد:

آمادگی بانک کشاورزی برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۱۰۹

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان گفت: بانک کشاورزی استان هرمزگان آمادگی اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران را دارد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهدی جهان نجاتی در نشست خبری با خبرنگاران، عنوان کرد: این بانک با ۴۰ شعبه در سراسر هرمزگان و در ۱۴ نقطه از این استان به عنوان تک بانک به اقشار مختلف مردم به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی ارائه خدمات می کند.

وی با بیان اینکه این بانک در سال ۹۷ برای ۴۴ هکتار گلخانه تسهیلات واگذار کرده است، خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ رکورد کشور را شکستیم و توانستیم برای ۲۰۰ هکتار گلخانه تسهیلات پرداخت کنیم.

به گفته وی در سال جاری نیز ۷۰ هکتار گلخانه تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در هر هکتار گلخانه برای ۳۰ تا ۴۰ نفر به صورت دائم و فصلی شغل ایجاد می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: محصولات گلخانه های استان هرمزگان از جمله فلفل و محصولات جالیزی در بازار کشورهای مختلف به ویژه کشور روسیه طرفدار زیادی دارد.

جهان نجاتی افزود: میزان محصولات تولید شده در گلخانه ها در مقایسه با محصولات فضای باز ۸ تا ۱۰ برابر است و شرایط آب وهوای استان ایجاب می‌کند که هیچ کشتی در فضای باز ایجاد نشود.

وی همچنین گفت: هرکسی زمینی داشته باشد می تواند با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی گلخانه احداث نماید.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر ۱۵۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو تسهیلات دریافت کردند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان با بیان اینکه در استان هرمزگان صنعت در بخش کشاورزی متناسب با میزان سطح زیر کشت توسعه پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۲۲ واحد تولیدی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی تسهیلات دریافت کرده‌اند که می‌تواندبه افزایش و رونق تولید کمک کند.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های بانک کشاورزی را اعطای تسهیلات ازدواج عنوان کرد و گفت: طی دو سال اخیر ۵۰۲۰ فقره وام ازدواجمعادل ۷۴۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان یادآور شد: پرورش ماهی در قفس یکی از فعالیتهایی است که بانک کشاورزی برای ۵۵۰۰تن تسهیلات پرداخت کرد که هم اکنون فعال است.

 همچنین ۵ فقره تسهیلات برای ۱۱۰۰۰ تن پرورش ماهی در قفس در قشم پرداخت شد که تا نیمه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

جهان نجاتی با اشاره به حمایت های بانک کشاورزی از واحدهای تولیدی گفت: ۳هزار فقره تسهیلات واحدهایی که بدهی داشته اندتمدید شد تا دچار رکود نشوند.

همچنین ۲۹۰۰ فقره تسهیلات با بدهی ۲ هزار میلیاردی شامل کمک های دولت شده و اصل تسهیلات به مدت ۲ سال تمدید شد.

جهان نجاتی پرداخت تسهیلات به دستگاه های گرده افشان نخیلات را یکی دیگر از فعالیت‌های بانک کشاورزی هرمزگان عنوان کرد وافزود: با این کار میزان تولید افزایش می‌یابد.

وی گفت: با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون در هر هکتار طی سال های ۹۸ و ۹۹ برای خرید بیش از ۱۵۰ دستگاه تراکتور و کمپاینتسهیلات پرداخت شد.

وی از بیمه ۴۵ محصول خبر داد و گفت: سالانه ۳۰ میلیارد تومان غرامت به محصولات آسیب‌دیده پرداخت می‌شود.

امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال بابت بروز بیماری لکه سفید میگو به پرورش دهندگان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی این بانک اظهار داشت: این بانک در ساخت ۲مدرسه ۴ و ۶ کلاسهدر شهرستان میناب مشارکت داشته است.

وی صدور کشاورز کارت ویژه گندمکاران و کلزاکاران به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگانمحصولات شیلاتی و کشاورزی استان را از دیگر فعالیت‌های بانک کشاورزی هرمزگان برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز