خبرگزاری کار ایران

تولید بیش از ۱۴ تن توت فرنگی در منطقه آزاد قشم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۵۸

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قشم از تولید بیش از ۱۴ تن توت فرنگی به روش هیدرو پونیک در منطقه آزاد قشم خبر داد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قشم از تولید بیش از ۱۴ تن توت فرنگی به روش هیدرو پونیک در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مالک یزدان پناه با بیان این مطلب گفت: تا کنون ۶ تن از این میوه در مزرعه روستای جواد آباد رمکان قشم برداشت شده و میزان تولید توت فرنگی امسال این مزرعه در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: تولید محصولات عالی توت فرنگی با روش علمی و بدون استفاده از سموم در قشم علیرغم اجاره ای بودن زمین و آب مزرعه، نشان از توجیح اقتصادی محصولات کشاورزی در این منطقه دارد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قشم، تولید و برداشت توت فرنگی در قشم از اواسط پائیز تا اوایل بهار با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی این جزیره انجام می شود.

وی از عدم بارندگی ها در قشم و نبود آب چشمه و قنات، شور بودن آب چاه ها، شوری خاک، کوچک بودن اراضی و نیز تولید محصولات به صورت سنتی به عنوان شاخص ترین مشکلات کشاورزی در این جزیره نام برد اما در عین حال اظهار داشت: تولید و بهره برداری از محصولات کشاورزی در قشم با روش های نوین و علمی بسیار مهم و مقرون به صرفه می باشد.

یزدان پناه گفت: در روش های نوین کشاورزی، مشکلات موجود از قبیل شور بودن خاک، ساختمان ضعیف خاک از نظز بافت، بافت غیرهمگن خاک، زه کشی ضعیف، علف های هرز و اورگانیسم های بیماری زای خاک برطرف می شود و محصولاتی با کیفیت تولید و به بازار عرضه می شود.

صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب، کاهش نیروی انسانی، سهولت پیش بینی میزان عملکرد، کاهش میزان بیماری های انگلی، کیفیت بالاتر محصولات و بازدهی بیشتر بخشی از مزایای تولید محصولات کشاورزی به روش هیدرو پونیک و داربستی است که مدیر جهاد کشاورزی قشم به آن اشاره کرد.

به گفته وی، ۱۰ عدد توت فرنگی که ۹۰ در صد آن آب و ۱۰ درصد آن مواد جامد و محلول است، ۹۵ درصد نیاز بدن انسان به ویتامین C را تامین می کند.

یزدان پناه در پایان تصریح کرد: به طرح های مهم کشاورزی و فعالان و سرمایه گذاران این بخش در جزیره قشم از طریق صندوق توسعه ملی، وام های بدون سقف پرداخت می شود.

بنا به این گزارش، سرمایه گذار مزرعه توت فرنگی قشم با نصب ۱۵ هزار گلدان در ۶ هزار متر مربع زمین و کاشت ۶۰ هزار بوته این میوه، سالانه حدود ۱۴ تن توت فرنگی با کیفیت بالا تولید و علاوه بر توزیع آن در استان هرمزگان و شهر قشم، محصول مرغوب توت فرنگی جزیره قشم را به تهران نیز ارسال می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز