خبرگزاری کار ایران

از ۱۷ اسفند ماه در ۵ نقطه تهران؛

آغاز نمایشگاه‌های بهاره با تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۱۲

رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در پنج نقطه تهران از ۱۷ تا ۲۶ اسفند، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ با تخفیف پنج تا ۳۰ درصدی خبر داد.

علی توسطی در نشستی خبری با بیان اینکه نمایشگاه‌ها معمولا شور و نشاط در جامعه ایجاد می‌کنند و بر آن‌ها نظارت و پایش مشخص انجام می‌شود، اظهار کرد: خیلی از تولیدکنندگان به بازار و فروشگاه‌های بزرگ دسترسی ندارند. هدف اتاق اصناف رساندن بدون واسطه محصول از تولیدکننده به مصرف‌کننده است.

وی همچنین با بیان این‌که  نمایشگاه‌ها محلی برای نجات تولیدکننده، به گردش درآمدن نقدینگی، حل کردن مشکلات آخر سال و این‌که کالا با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار گیرد، اثربخش است، گفت: به‌ خاطر افزایش نرخ ارز، تاب‌آوری مردم و توان خرید آن‌ها کمتر شده است. در اصل معلول اتفاقات تورمی، کم‌شدن قدرت خرید مردم است.

توسطی همچنین با بیان این‌که از نظر فرهنگی هم، برگزاری نمایشگاه برای آشتی مردم با بازار بعد از ناآرامی‌ها بوده است، گفت: هرگونه نمایشگاه عرضه‌ی کالا باید با مجوز اتاق اصناف باشد، اما سال‌های قبل شاهد بودیم وزارت ارشاد تحت عنوان نمایشگاه عفاف و حجاب نمایشگاه برگزار می‌کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره جزئیات برگزاری نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه بهاره در پنج نقطه تهران شامل پارک ارم، فرهنگسرای خاوران، مصلای امام خمینی(ره)، حکیمیه و پارک ولایت از تاریخ ۱۷ اسفند، همزمان با نیمه شعبان، تا ۲۶ اسفند به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب برگزار خواهد شد.

به گفته وی کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود عمدتا شامل پوشاک، کیف و کفش، خشکبار، آجیل، مواد غذایی، سوغات استان‌ها، کالای خواب، شوینده، کالای تنظیم بازار و غیره است.   بازرسی اصناف هم در نمایشگاه نقش محوری دارد و بازرسان به‌صورت تمام‌وقت حضور خواهند داشت.

توسطی با بیان این‌که کالاها توسط اتحادیه‌ها ارزیابی و قیمت‌گذاری شده‌اند، گفت: اگر کالاها پایین‌تر از کیفیت تعیین‌شده از سوی اتحادیه، عرضه شده باشند، بازرسان می‌توانند با عرضه‌کنندگان برخورد کنند.

وی همچنین از تخفیف‌های پنج تا ۳۰ درصدی در نمایشگاه‌های بهاره خبر داد و در پاسخ به سوال ایسنا درباره نارضایتی‌های اصناف در سال‌های گذشته از برگزاری نمایشگاه‌ها، گفت: اگر غرفه‌ها پر نشوند و متقاضی نداشته باشند، یعنی اصناف هم تمایل ندارند، اما وقتی تقاضا بیش‌از تعداد غرفه‌هاست نمی‌توان این موضوع را گفت. برخی فروشگاه‌های بزرگ در مراکز معروف ممکن است از نمایشگاه رضایت نداشته باشند. اما بحث ما تولیدکننده‌ها هستند که بتوانند بدون واسطه کالای خود را عرضه کنند. به‌طور کلی اگر یقین داشتیم با برگزاری نمایشگاه، نظم بازار به‌هم می‌خورد، این کار را انجام نمی‌دادیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز