خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز؛

شرایط توسعه تعاونی‌های مصرف قزوین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۷۹

در نشستی با حضور هیأت رئیسه اتاق تعاون و مسئولین تعاونی مصرف کارکنان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) مشکلات تعاونی‌های مصرف استان و چگونگی همکاری آن‌ها در طرح‌های توزیع کالای یارانه‌ای و اساسی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هیأت رئیسه اتاق تعاون استان قزوین با حضور مسئولین تعاونی مصرف کارکنان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی با همکاری تعاونی‌ها در پایان سال و همچنین بررسی چالش‌های تعاونی‌های مصرف ازجمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد و چند نفر از مسئولین تعاونی مصرف دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) درباره مشکلات این تعاونی و همچنین نحوه مشارکت در نمایشگاه و عرضه کالاهای اساسی توضیحاتی را ارائه دادند.

همچنین مشکل عدم امکان حضور تعاونی‌های مصرف به عنوان شخصیت حقوقی در اجرای طرح کالا برگ الکترونیک و عرضه محصولات یارانه‌ای در فروشگاه‌های تعاونی مصرف مطرح شد.

مدیرعامل تعاونی مصرف کارکنان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در این نشست گفت: درصورت حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه کالاهای اساسی باید تهیه کالاهای مورد نیاز برای تعاونی‌ها از طریق اسکاد یا جهاد کشاورزی و شرایط استفاده ز غرفه‌های نمایشگاه تشریح شود.

خدادادی عنوان کرد: تعاونی‌های مصرف استان به غیر از چند مورد خاص با چالش مواجه هستند و در تعاونی خود ما دو هزار قلم کالا داریم که روز به روز از نظر تعداد و حجمی کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین از نظر تامین تسهیلات هم مشکل داریم و در این حوزه خلاءهای قانونی برای تعاونی‌ها وجود دارد، ضمن اینکه سازمان‌های مرتبط از تعاونی‌ها حمایت نمی‌کنند و پیمانکاران ادارات سهم تعاونی را پرداخت نمی‌کنند و این باعث بروز مشکل شده است.

عضو هیأت موسس تعاونی توسعه و عمران شهرستان قزوین هم در این جلسه عنوان کرد: درحال حاضر برای فعال کردن تعاونی‌های مصرف استان مطرح است که عرضه کالاهای اساسی توسط آن‌ها ازجمله این موارد است.

درگی ادامه داد: سال 89 تحقیقی صورت گرفت که براساس آن اگر تعاونی‌های مصرف خود را بروز رسانی نکنند فروشگاه‌های زنجیره‌ای جای آن‌ها را خواهد گرفت و محکوم به از بین رفتن هستند، از این رو به بروز رسانی در تعاونی‌ها و مطالبه‌گری منسجم از سیستم دولتی نیاز داریم.

رئیس تعاونی مسکن فرهنگیان قزوین هم در این نشست گفت: برای رشد تعاونی‌های مصرف ابتدا باید اساسنامه تعاونی‌های مصرف اصلاح شود تا تمام مردم شهر را جذب کنند در غیر این صورت درآمدی نخواهد داشت و گسترش نمی‌یابد.

حسینی ادامه داد: اگر در تعاونی‌ها از نیروهای خود ارگان‌ها استفاده شود به توسعه تعاونی‌ها و حل مشکلات آن‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز