خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهارمین کارگروه تنظیم بازار در منطقه آزاد کیش

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۴۲

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از نظارت کامل بر قیمت‌ها، اصلاح نرخ‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی در کیش خبر داد.

به گزارش ایلنا، آزاد در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات، نمایندگان بازرسی، حقوقی، معاونت عمرانی، معاونت فرهنگی واجتماعی، نیروی انتظامی و جوامع واصناف جزیره کیش برگزار شد، محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر برگزاری منظم و متوالی کمیته تنظیم بازار با حضور همه دست اندرکاران این حوزه گفت: موضوعات متعددی را دراین جلسات مورد بررسی قرار داده ایم و در بعضی موارد مانند افزایش قیمت حمل و نقل و یا تنوع درمحصولات و قیمت‌های حوزه لبنیات و گوشت مرغ، که تحت تاثیر حوزه حمل و نقل  در45 روز گذشته بوده وارد جزئیات شدیم و اطمینان می‌دهیم قیمت مرغ کاهش می‌یابد.

سعیدی  درباره نظارت‌ها با بیان اینکه 29 کالای اساسی مورد نیاز مردم با برندهای مختلف مرتب تحت نظارت است و فراز و فرود قیمت‌ها در بازار کنترل می‌شود، گفت: در این بین نکته‌ای وجود دارد شهروندان باید به تفاوت گرانی و گرانفروشی دقت داشته باشند. گرانی مقوله‌ای است که در شرایط کلان اقتصادی اتفاق می‌افتد و به دلیلی تحریم و افزایش نرخ ارز به وجود می‌آید که مسئله‌ای در سطح ملی است و باید در همان سطح حل شود اما درباره گرانفروشی ما اجازه چنین پدیده‌ای در کیش نمی‌دهیم و به‌طور مستمر درحال نظارت و کنترل هستیم. در 7 ماه گذشته بالغ بر 15 هزار مورد بازرسی انجام شده و با تشکیل این جلسات دنبال تنظیم بازار هستیم تا مردم و گردشگران با خیال آسوده خرید و با خاطره‌ای خوش جزیره را ترک کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در مورد گروه کالاها در کیش تفاوتی با سرزمین اصلی نداریم و اگر جایی در منطقه آزاد کیش موردی به این منطقه آزاد کشور تخصیص نیافته باشد حتما پیگیری می‌کنیم. به گونه‌ای که حتی سهمیه گوشت 2 میلیون گردشگر یا به عبارتی دیگر شهروندان شناور کیش را مورد بررسی قرار دادیم تا عرضه و تقاضا تحت الشعاع این موضوع قرار نگیرد.

علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین نشست درباره نظارت‌های انجام شده در حوزه گردشگری در زمینه مزایدات، قیمت غذا در رستوران‌ها، فعالیت کانترهای گردشگری و جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه‌های گردشگری مطالبی ارائه کرد.

بیش از 15 هزار و 300 مورد بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی، خدماتی و هایپر مارکت‌ها، جلوگیری از فعالیت پخش کنندگانی که مجوز فعالیت اقتصادی ندارند، اصلاح نرخ ها، نظارت بر اقلام دارویی، معضلات و مشکلات ورود و خروج کالا، نظارت بر قیمت سوخت لنج‌ها و شرایط ترخیص بار در زمان بارندگی از دیگر موضوعاتی بود که درچهارمین کارگروه تنظیم بازار کیش مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد سامانه 124 برای بررسی‌های لازم و نظارت بیشتر بر شکایات در موضوعات مختلف به صورت کامل در اختیار بخش بازرسی سازمان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز