خبرگزاری کار ایران

روایت بانک مرکزی از ارزانی و گرانی موادخوراکی/ ثبات قیمت گوشت مرغ

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۷۲۳

در گروه حبوب قیمت نخود معادل ۰.۵ درصد، عدس ۲.۷ درصد و لوبیا قرمز ۰.۴ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود.

به گزارش ایلنا و براساس اعلام بانک مرکزی در هفته منتهی به ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد که براساس آن قیمت ۴ گروه برنج، گوشت مرغ، قند و شکر، روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت ۴ گروه تخم مرغ ۰.۴ درصد، حبوب ۰.۷ درصد، میوه های تازه ۱.۸ درصد و چای ۰.۱ درصد افزایش داشتند.

بر این اساس قیمت خرده فروشی ۳ گروه لبنیات ۰.۸ درصد، سبزی های تازه ۰.۷ درصد و گوشت قرمز ۰.۲ درصد در مدت مشابه کاهش داشته اند.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۴.۰ درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۰.۴ درصد افزایش داشت و شانه ای ۱۲۶ هزار تا ۱۷۷ هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب قیمت نخود معادل ۰.۵ درصد، عدس ۲.۷ درصد و لوبیا قرمز ۰.۴ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد و انگور عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمر معادل ۰.۹ درصد، سیب زرد ۲.۵ درصد و انگور ۱.۷ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۱ درصد افزایش داشت.

در گروه سبزی های تازه قیمت سیب زمینی و سبزی های برگی ثابت بود. بهای کدو سبز معادل ۰.۴ درصد، پیاز ۱۱.۲ درصد و لوبیا سبز ۱.۲ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۱.۹ درصد تا ۴.۹ درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ بدون تغییر بود.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز