خبرگزاری کار ایران

منطقه آزاد اروند در شاخص «سهولت کسب و کار» میان مناطق آزاد کشور رتبه نخست را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۷۹

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، از کسب رتبه برتر توسط سازمان منطقه آزاد اروند در شاخص «سهولت کسب و کار» میان مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر «حجت‌اله عبدالملکی» دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در حیطه صدور مجوز، تسهیل بخشیدن به امور سرمایه‌گذاران و حذف ساز وکار «بروکراسی‌های» معمول اداری برای جلوگیری از فرار سرمایه و جذب سرمایه‌گذار  رتبه نخست کشور را در میان مناطق آزاد کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه شاخص سهولت کسب و کار یا (Doing Business) یک شاخص جهانی است که کشور های مختلف را از نظر سهولت راه‌اندازی کسب و کار بررسی و دسته‌بندی می‌کند، گفت: این شاخص مناطق آزاد را در حیطه‌هایی از قبیل میزان مالیات، اجاره مکان، حمایت‌ها، مشوق‌ها و امکاناتی که به کسب وکارها داده می‌شود ارزیابی می‌کند و برای هریک رتبه‌ای در نظر می‌گیرد که در نهایت، نتیجه ارزیابی‌ها رتبه اصلی آن منطقه  در این شاخص می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، تصریح کرد: بررسی فضای کسب و کار (Doing Business) در مناطق آزاد با هدف یافتن گلوگاه‌ها، محدودیت‌ها و موانع فعالیت بهینه بخش‌ خصوصی، منجر به این شد که منطقه آزاد اروند در این حیطه، عنوان برتر را میان مناطق آزاد کشور حائز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز