خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس تهران مطرح کرد:

شاخص و معیار جدید برای ناشران تعیین و تعریف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۷۶

مدیرعامل بورس تهران اظهار داشت: این یک آغازی برای بازتعریف جدید از وظایف مدیران بورسی تا ذی نفعان برای افزایش اعتماد در بازار سرمایه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود گودرزی در همایش چشم انداز حاکمیت شرکتی، الزام‌ها و چالش‌ها اظهار داشت: سال گذشته که دستورالعمل راهبری شرکتی اصلاح و ابلاغ شد، در بورس تهران به این جمع بندی رسیدیم با توجه به دغدغه تقویت و ارتقای اعتماد در بازار سرمایه و در راستای اجرای ماده ٢ قانون بورس اوراق بهادار که مبتنی بر ارتقای شفافیت، انصاف و پاسخگویی است؛ این همایش را برگزار کنیم تا ناشران بدانند با چه متر و معیاری اندازه گیری می‌شوند.

وی ادامه داد : بنابراین شاخص حاکمیت شرکتی در نظر گرفته می‌شود تا بازار سرمایه یک متر و معیا مشخص داشته باشد.

مدیرعامل بورس تهران گفت: بیش از ۵٠ سال است که بحث حاکمیت شرکتی در دنیا مطرح شده و در دنیا از این بحث گذر کردند و وارد رابطه حاکمیتی شرکتی و بنگاه‌های اقتصادی و مسولیت‌های اجتماعی شده‌اند چراکه به خوبی می‌دانند بدون نگاه دقیق به محیط زیست و کسب و کار و مسولیت اجتماعی نمی‌توانند به رشد پایدار برسند.

گودرزی گفت: این یک آغازی برای بازتعریف جدید از وظایف مدیران بورسی تا ذی نفعان برای افزایش اعتماد در بازار سرمایه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز