خبرگزاری کار ایران

آموزش به هیات‌ها و تکایا برای توزیع بهداشتی نذورات

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۲۵

همزمان با ایام محرم دستورالعملی به بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به منظور آموزش هیات‌ها و تکایا نسبت به رعایت نکات بهداشتی در طبخ و توزیع نذورات، ابلاغ شده است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آموزش هیات‌ها و تکایا جهت توزیع بهداشتی نذورات، توسط بازرسان این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «سید رضا غلامی» افزود: همزمان با ایام محرم دستورالعملی به بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به منظور آموزش هیات‌ها و تکایا نسبت به رعایت نکات بهداشتی در طبخ و توزیع نذورات، ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت موازین بهداشتی در پخت نذورات در ایام محرم توسط تکایا و هیات‌ها، ادامه داد: در پخت و عرضه غذا و نوشیدنی داغ استفاده از ظروف یکبارمصرف گیاهی و آلومینیومی در اولویت هستند و ظروف کاغذی نیز که جزئی از شاخه ظروف گیاهی محسوب می‌شوند، در ارجحیت بعدی قرار می‌گیرند.

وی در مورد ظروفی که پایه پلاستیکی دارند نیز گفت: توزیع غذاهای داغ بالای ۶۵ درجه سانتی گراد در این ظروف به علت تهیه این ظروف از مشقات نفتی، اصلا توصیه نمی‌شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف با پایه پلاستیکی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند، افزود: در ‌‌نهایت ساختار خرد شده این ظروف به چرخه زندگی جانداران بازمی گردد و موجب آلوده شدن مواد غذایی می‌شوند.

غلامی اضافه کرد: ظروف گیاهی تجزیه پذیر هستند و مشتقاتی ندارند که به مواد غذایی انتقال یابد.

وی ادامه داد: برای ترویج استفاده از ظروف گیاهی، وزارت بهداشت به همراه سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت سعی در افزایش اطلاع رسانی به مردم دارد تا بتوانیم در آینده پوشش صد در صدی استفاده از این ظروف را داشته باشیم.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: بازرسان بهداشتی این وزارتخانه در اغلب مراکز پخش نذورات بر اجرای نکات بهداشتی در تهیه غذاهای نذری، نظارت می‌کنند.

غلامی گفت: علاوه بر حوزه نظارت، امسال همزمان با مراسم ۱۰ روزه ایام محرم دستورالعملی به بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به منظور آموزش هیات‌ها و تکایا نسبت به رعایت نکات بهداشتی در طبخ غذا، ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظروف پلاستیکی یکی از عوامل افزایش بار بیماری سرطان است، افزود: اگرچه ظروف گیاهی و آلومینیومی گران‌تر از ظروف یکبار مصرف با پایه پلاستیکی هستند اما هزینه برای تهیه ظروف گیاهی در واقع سرمایه گذاری برای حفظ سلامت مردم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز