خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات چهارمین روز بررسی بودجه ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۵۱

روز چهارم بررسی بودجه٬ روز بررسی موادری چون تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها٬ عوارض تردد خودرو در کلانشهرها٬ وضعیت بدهی بدهکاران مالیاتی حقیقی و حقوقی و… بود.

امروز(۲۹بهمن‌ماه) سومین جلسه علنی بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ در یک نوبت صبح انجام شد و به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ قرار بود جلسه امروز مجلس برای بررسی جزئیات لایحه بودجه٬ در دو نوبت صبح و عصر برگزار شود٬ همچنین جلسه فردا(پنجشنبه ۳۰بهمن‌ ماه) که قرار بود برگزار شود٬ لغو شد تا جلسه علنی بعدی مجلس به روز شنبه موکول شود.

روز چهارم بررسی بودجه٬ روز بررسی موادری همچون تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها٬ اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرها٬ وضعیت بدهی بدهکاران مالیاتی حقیقی و حقوقی و… بود.

روند بررسی جزئیات بودجه ۹۴ کل کشور در روز چهارم٬ بدین ترتیب بود؛

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مصوب کردند که تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها ۵۰ درصد تعرفه نزدیک‌ترین شهر محاسبه شود.

بر اساس این مصوبه مجلس با احتساب هزینه‌های دریافتی٬ تعرفه آب آشامیدنی در روستاها ۲۰ درصد افزایش یافت.

حذف اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرها

نمایندگان مجلس امروز حذف اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت از سوی شهرداری‌ها را تصویب کردند.

نیروی انتظامی و پلیس راهور موظف است در وصول عوارض مذکور با شهرداری همکاری کند. مضاف بر اینکه عوارض مذکور در مورد خودروهای با عمر بیش از ۱۰ سال به استثناء خودروهای گازسوز به ازای سپری شدن هر سال به میزان سالانه ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

تعیین سقف معافیت مالیاتی در نظام هماهنگ پرداخت‌ها

در جریان بررسی لایجه بودجه کل کشور٬ سقف معافیت مالیاتی در نظام هماهنگ پرداخت‌ها به میزان ۱۳۸میلیون ریال در سال٬ توسط نمایندگان تعیین شد.

سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(۵۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۴، مبلغ یکصد و سی و هشت میلیون(۱۳۸/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال در سال تعیین می‌شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده‌درصد(۱۰%) و مازاد بر این به نرخ بیست‌درصد(۲۰%) تعیین می‌شود.

تمدید اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۹۴

نمایندگان مجلس اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا پایان سال ۹۴ تمدید کردند.

اشخاصی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۹۴ طبق قانون مکلف به ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی می‌شوند، درصورت عدم ثبت‌نام در مهلت تعیین‌شده توسط سازمان مذکور، از کلیه معافیت‌ها و بخشودگی جریمه‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال مربوط محروم می‌شوند.

بهای آب شرب از مشترکین دریافت و به خزانه‌ کشور واریز شود

وزارت نیرو مکلف شد علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب ۱۵۰ ‌ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

راساس این بند؛ وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ یکصدوپنجاه(۱۵۰) ‌ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

وجوه فوق به‌عنوان درآمد شرکت ذی‌ربط محسوب نمی‌گردد و مشمول مالیات نمی‌شود.

تعیین وضعیت بدهی بدهکاران مالیاتی حقیقی و حقوقی

نمایندگان بدهی بدهکاران مالیاتی حقیقی و حقوقی که به دلیل بدهکاری خود نمی‌توانند از کشور خارج شوند را مشخص کردند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آن‌ها از برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از مراجع قانونی ذی‌ربط از بیست درصد(۲۰%) سرمایه ثبت‌شده یا مبلغ پنج‌ میلیارد(۵/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰) ریال، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی از ده‌درصد(۱۰%) سرمایه ثبت شده، یا دو‌ میلیارد‌(۲/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰) ریال و سایر اشخاص حقیقی از یکصد میلیون(۱۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال بیشتر باشد از کشور جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز