خبرگزاری کار ایران

توکلی در اخطار قانون اساسی:

منبع مشخصی برای بار مالی استخدام نیروهای جدید حق‌التدریسی پیش‌بینی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۴۶

اینکه می‌خواهید ۶۰ هزار نفر را استخدام کنید، کار خوبی است و کسی با این موضوع مخالفت ندارد اما نکته‌ای که وجود دارد منبع تامین هزینه‌های این افراد اعم از بیمه، رفت و آمد، ‌ حقوق و سایر موارد است که پیش‌بینی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اینکه می‌خواهید ۶۰ هزار نفر را استخدام کنید، کار خوبی است و کسی با این موضوع مخالفت ندارد، ‌ تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که منبع تامین هزینه‌های این افراد اعم از بیمه، رفت و آمد، ‌ حقوق و سایر موارد است، پیش‌بینی نشده است.

به گزارش ایلنا، ‌ احمد توکلی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درجریان بررسی طرح دوفوریتی تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و مربیان پیش‌دبستانی در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی گفت: منبع مشخصی برای بار مالی و هزینه استخدام ۳۸ هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی و مربیان پیش‌دبستانی که سالیانه حدود ۷۲۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود در نظر گرفته نشده است و این موضوع با ۷۵ قانون اساسی مغایرت دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم با یادآوری اینکه متاسفانه مدت‌هاست این معلمان زحمتکش منتظرند تا تکلیفشان معلوم شود، افزود: اینکه می‌خواهید ۶۰ هزار نفر را استخدام کنید، کار خوبی است و کسی با این موضوع مخالفت ندارد اما نکته‌ای که وجود دارد منبع تامین هزینه‌های این افراد اعم از بیمه، رفت و آمد، ‌ حقوق و سایر موارد است که پیش‌بینی نشده است.

وی با بیان اینکه از مجلس هفتم تاکنون با این مشکل مواجه بوده‌ایم و موضوع تمام شدنی نیست، تصریح کرد: به جای ۱۱ هزار میلیارد تومان مصوب بوده است، ۳۲۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که این موضوع بیکاری بسیاری را ایجاد می‌کند. حالا شما می‌خواهید با این بودجه‌ای که قدرت ندارد هزینه جاری جدید ایجاد کنید و این موضوع با اصل ۷۵ قانون مغایر است.

توکلی ادامه داد: البته برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی و کلیه افراد جویای کار فکری کرد و اگر آموزش و پرورش بودجه مصوب داشته باشد این افراد اولویت دارند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: باید دید آیا این بار مالی نوشته شده در این طرح واقعی است یا نه، رقمی که اعلام شده است با اختلاف‌نظری که دارند حداقل حدود ۳۸ هزار نفر قرار است استخدام شود و گفته شده بار مالی این کار از محل حق‌التدریسی‌ کارکنان تامین خواهد شد.

رئیس مجلس ادامه داد: از مسئولان مربوطه سوال کردم و اعلام کردند پولی که برای حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته شده است به اندازه نیروهای حق‌التدریسی موجود است و بنابراین باید برای نیروهای جدید استخدام شده منبع جداگانه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با وارد دانستن اخطار توکلی گفت: با توجه به اینکه منبع جداگانه‌ای برای استخدام نیروهای جدید حق‌التدریسی در نظر گرفته نشده است، این کار اشکال دارد مگر اینکه کمیسیون منبع دیگری برای این موضوع پیش‌بینی کند.

لاریجانی این اخطار را به رأی گذاشت که نمایندگان با ۹۲ رأی موافق، ۸۸ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع این اخطار را وارد ندانستند.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه باید فکری اساسی برای منبع و بار مالی استخدام نیروهای جدید حق‌التدریسی انجام گیرد و یک محل مستقل‌تری پیش‌بینی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز