خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تولید موجب کاهش تورم و بیکاری می‌شود

کد خبر : ۱۱۴۳۵۸

وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و گازی باعثتورم، بیکاری و رشد نقدینگی شده است / باید از فرصت بازسازی کشورهای همسایه استفاده شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید کشور ما بانک محور شده است این در حالی است که سهم تولید از تسهیلات بانکی مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم روز ملی صادرات که با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی کشورها به صادرات و نوآوری آنها وابسته است، اظهار داشت: در شرایط فعلی اجرای پروژه‌ها نیازمند توسعه صادرات است اما متأسفانه وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و گازی باعثتورم، بیکاری و رشد نقدینگی شده است.

وی افزود: این در حالی است که حمایت از تولید موجب کاهش تورم و بیکاری در جامعه می‌شود و افزایش تولید به سرمایه‌گذاری نیازمند است.

رحمانی با اشاره به نامگذاری‌های امسال و سال‌های گذشته از سوی رهبری به عنوان حماسه اقتصادی و حمایت از تولید ملی تصریح کرد: به اندازه‌ای که فرصت‌ها برای حمایت از تولید ملی به وجود آمده متأسفانه استفاده‌ای نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در دولت جدید باید حمایت از تولید، محور برنامه‌ها باشد، خاطر نشان کرد: سیاست‌های پولی، مالی و گمرک باید با هم هماهنگ باشند و بخشنامه‌هایی که ابلاغ می‌شود منطبق با این موضوع صورت گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان این پرسش که سهم تولید از تسهیلات بانکی چه میزان است؟ گفت: متأسفانه سهم تولید خوب ادا نشده و تولیدات ما بانک محورند.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۷۲ قلم کالای ممنوعه که آزاد شده تنها ۱۷ قلم باقی مانده افزود: به دلایلی که همه آگاه هستند بخشنامه‌هایی ابلاغ شد و تصمیم‌گیری‌هایی در سال گذشته صورت گرفت اما خوشبختانه برنامه‌هایی برای تغییر بخشنامه‌ها در دست است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ما نباید تنها مشکلات مربوط به جنگ و آواره‌گی کشورهای همسایه را بپذیرد تصریح کرد: باید از فرصت بازسازی کشورهای همسایه استفاده شود و با سازوکار و دیپلماسی اقتصادی به پیش رویم.

وی در خاتمه افزود: همچنین استانهای ما نیز باید مورد توجه قرار گیرند و به آنها تفویض اختیار شود تا چند استان با یکدیگر جمع شده و میزان صادراتشان را افزایش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز