خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

هزینه درمان جانبازان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کل کشور سپرده شد

کد خبر : ۱۱۱۴۱۹

براساس قوانین بین‌المللی، هزینه درمان کسانی که در راه دفاع از کشور خود صدمه دیده‌اند برعهده حاکمیت است از این رو باید هزینه درمان جانبازان، بازنشسته و یا شاغل به نحو مطلوبی پرداخت شود.

با نظر موافق نمایندگان دوفوریت استفساریه ای درباره هزینه درمان ایثارگران تصویب شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز(سه شنبه ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی دوفوریت طرح قانونی استفساریه بند(ب) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را با ۱۶۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر موافقت کردند.

مجتبی رحماندوست طراح طرح مذکور درباره ضرورت دوفوریتی این طرح گفت: مشکلات حادثشده این است که دستگاه های اجرایی با استناد به تبصره مذکور تامین هزینه های درمانی بازنشستگان را برعهده صندوق های بازنشستگی دانسته و صندوق های بازنشستگی نیز با استناد به بند(ب) که نامی از صندوق های بازنشستگی در آن به میان نیامده، دستگاه های اجرایی را موظف به تامین هزینه درمان بازنشستگان می دانند.

وی گفت: براساس قوانین بین‌المللی، هزینه درمان کسانی که در راه دفاع از کشور خود صدمه دیده‌اند برعهده حاکمیت است از این رو باید هزینه درمان جانبازان، بازنشسته و یا شاغل به نحو مطلوبی پرداخت شود.

وی با اشاره به یک طرح در خصوص جانبازان که مدتی دیگر به صحن علنی مجلس می‌آید گفت: براساس آن طرح هزینه درمان کلیه جانبازان برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده می‌شود ولی تا زمانی که این طرح به صحن علنی مجلس نیامده باید حقوق مغفول مانده جانبازان بازنشسته را مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهم که به این دو فوریت رای دهند تا هزینه درمان جانبازان شاغل به دستگاه‌های اجرایی و هزینه درمان جانبازان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کل کشور سپرده شود.

براین اساس با وجود نبود مخالف در میان نمایندگان موضوع این استفساریه به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۶۵ رای موافق و ۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع آن را تصویب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز