خبرگزاری کار ایران

منادی‌سفیدان در نطق میان دستور؛

مجلس طرح۳فوریتی را برای حل بحران دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دهد

کد خبر : ۱۱۱۴۱۵

برداشت نفت را دو برابر کنیم / با واگذاری رایگان پروژه‌ها به بخش خصوصی فرایند نتیجه‌گیری از این پروژه‌ها را پیگیری کنیم چون با این بودجه عمرانی ۴۰ سال وقت نیاز است تا این طرح‌ها به سرانجام برسند / روز جمعه شاهد طوفان نمکی در منطقه بودیم.

عضو هیات رئیسه مجلس با اضطراری خواندن وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: مجلس باید طرح۳فوریتی را برای حل بحران دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایلنا، علیرضا منادی‌سفیدان در نطق میان دستور خود گفت: در روز جهانی کودک ظلم‌های نظامیان آمریکایی‌ها را ضد کودکان در سراسر جهان به خصوص ضد کودکان عراقی را یاد آور می‌شوم و در واقع باید آمریکا را بلای جان کودکان جهان دانست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و باید یاد کنیم از بزرگ مردانی که امنیت امروز را مدیون خون آن عزیزان هستیم.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه روز چهارشنبه گذشته روز دامپزشک بود، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که نعمت دو بخش دارد یکی سلامت و دیگری امنیت، سلامت مربوط به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و جا دارد یاد کنیم از دامپزشکان کشور که حافظ سرمایه دامی کشور هستند.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ۶۱ درصد از بیماری‌ها مثل سارس و آنفولانزای خوکی و پرندگان از طریق دام به انسان منتقل می‌شود و همه این مسائل نشانگر اهمیت کار دامپزشکان است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، افزود: بنده به وزارت نفت پیشنهاد می کنم که برداشت نفت را دو برابر کنیم چرا که کشورهایی همچون عراق برنامه برداشت ۱۲ میلیون بشکه در روز را دارد و ما نیز باید از این نعمت استفاده کنیم.

این نماینده مجلس نهم، تصریح کرد: با دو برابر کردن برداشت نفتی باید درآمد ناشی از آن را صرف پیشرفت و توسعه کشور کنیم و در راستای جاده سازی و ساخت کارخانه از آن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، ادامه داد: امروز در کشور حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ زده شده داریم و توصیه می کنم با واگذاری رایگان این پروژه‌ها به بخش خصوصی فرایند نتیجه‌گیری از این پروژه‌ها را پیگیری کنیم چون با این بودجه عمرانی ۴۰ سال وقت نیاز است تا این طرح‌ها به سرانجام برسند.

وی افزود: مجلس نهم رو به اتمام است و هنوز به لحاظ عمرانی گامی اساسی برنداشته ایم.

این نماینده مجلس نهم، گفت: باید طرحی ۳ فوریتی را برای رسیدگی به بحران دریاچه ارومیه تهیه کنیم چرا که مشکل دریاچه ارومیه مشکل کل کشور است و همه شهرها از جمله پایتخت را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس، توضیح داد: مجلس و دولت باید دریاچه ارومیه را دریابند چرا که در آستانه یک وضعیت اضطرار قرار داریم و روز جمعه نیز شاهد طوفان نمکی در منطقه بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز