خبرگزاری کار ایران

بهمن آرمان در گفت و گو با ایلنا:

برخی جریان های سیاسی موافق پا گرفتن بخش خصوصی نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۱۴

اگر دولت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی یا شرکت های پیمانکار ایرانی در ساخت پروژه های عمرانی مانند راه اهن، آزادراه ها و سد سازی و غیر ه یک نرخ بازگشت سرمایه داخلی در حد ۲۵ درصد در نظر بگیرد و دوره بازپرداخت سرمایه گذاری انجام شده ۵ سال باشد، مطمئنا مشکل کمبود شبکه آزادراهی که در سال باعثکشته شدن بیش از ۲۸ هزار نفر می شود در طول مدت زمان معقولی برطرف می شود.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در جهان امروز به ندرت اتفاق می افتد که دولت ها اقدام به ساخت آزادراه، کارهای عمرانی بپردازند و این گونه اقدامات توسط بخش خصوصی انجام می گیرد، گفت: متاسفانه جریان های سیاسی در کشور وجود دارد که این جریان ها موافق پا گرفتن بخش خصوصی نیستند.

بهمن آرمان در گفت و گو با ایلنا با اشاره به توان و ظرفیت بخش خصوصی فعال در زمینه عمران، اظهارداشت: بخش خصوصی کشورمان توان انجام پروژه های ملی و بین المللی را دارد اما عده ای نمی گذارند این بخش وارد پروژه های عمرانی شود.

وی با تاکید بر اینکه بدهی دولت به پیمانکاران بسیار بیشتر از عدد اعلام شده ۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی کشورمان با دو مشکل اساسی تامین منابع و عدم پرداخت مطالباتش از دولت است وگرنه در بخش فنی توان اجرای پروژه های بزرگ و کلان را دارد.

آرمان ادامه داد: دادن اوراق مشارکت به پیمانکاران در ازای بدهی خارج از عرف و قوانین بین المللی است و اتخاذ این سیاست از سوی دولت از ابتدا هم اشتباه بزرگی بود.

این کارشناس اقتصادی افزود: ضروری است دولت به جای انتشار اوراق مشارکت و گنجاندن این مبالغ دستوری در بودجه عمومی کشور راهکار مناسب تری برای پرداخت بدهی پیمانکاران پیدا کند و علل ناکارامدی اوراق مشارکت را مورد بررسی قرار دهد و راهکار دیگری را جایگزین آن قرار دهد.

آزمان تاکید کرد: اگر دولت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی یا شرکت های پیمانکار ایرانی در ساخت پروژه های عمرانی مانند راه اهن، آزادراه ها و سد سازی و غیر ه یک نرخ بازگشت سرمایه داخلی در حد ۲۵ درصد در نظر بگیرد و دوره بازپرداخت سرمایه گذاری انجام شده ۵ سال باشد، مطمئنا مشکل کمبود شبکه آزادراهی که در سال باعثکشته شدن بیش از ۲۸ هزار نفر می شود در طول مدت زمان معقولی برطرف می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز